شرکت تکتا افق برگزیده پارس

آب و آبفا

 

بسیای از مشکلات بهداشتی کشورهای در حال پیشرفت ، عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم است.از آنجایی که محور توسعه پایدار ، انسان سالم است و سلامت انسان در گرو بهره مندی از آب آشامیدنی مطلوب می باشد بدون تامین آن جایی برای سلامت مثبت و رفاه جامعه ، وجود ندارد. آب از دو بعد بهداشتی واقتصادی حائز اهمیت است.از بعد اقتصادی به حرکت درآورنده چرخ صنعت و رونق بخش فعالیت کشاورزی است. از بعد بهداشتی ، تضمین کننده سلامت انسان است.

 

 

اب

 

 

اگر چه از دید ما پنهان است ، اما آب دارای آثار بسیار زیادی در حیات جانداران به ویژه انسان می باشد.  علاوه بر تامین مایع مورد نیاز بدن به مفهوم مطلق آن یعنی H2O ، در بردارنده املاح و عناصر ضروری برای موجود زنده و انسان می باشد.کمبود پاره ای از آن‌ها در آن ایجاد اختلال در بدن موجود زنده می کند و منجربه به روز برخی بیماری ها می شود.

فقدان ید و فلوئور و ارتباط آن‌ها با گواتر و پوسیدگی دندان‌ها به ترتیب بیان کننده این اهمیت است. علاوه بر مواد شیمیایی ، موجودات ذره بینی گوناگونی نیز در آب پیدا می شوند که بعضی از آن ها بیماری زا بوده و ایجاد بیماری های عفونی خطرناکی می کنند. به سازی آن رابطه مستقیمی با کاهش بیماری های عفونی دارد. به طوری که پس از تامین آب آشامیدنی سالم میزان مرگ از وبا ۱/۷۴ درصد، میزان مرگ از حصبه ۳/۶۳ درصد، میزان مرگ به علت اسهال خونی ۱/۲۳ درصد و میزان مرگ از بیماری اسهال ۷/۴۲ درصد کاهش یافت. بنابراین برنامه ریزی و هزینه در جهت تامین آب سالم سرمایه گذاری قابل توجهی برای آینده خواهد بود.تهیه و تامین آب آشامیدنی سالم برای جامعه یکی از موثرترین و پایدارترین فناوری ها برای ارتقاء سلامت جامعه است.

از این رو شرکت تکتا افق برگزیده پارس با اخذ مجوز از اداره استاندارد ، این دپارتمان را راه اندازی و آموزش های تخصصی مورد نیاز را با استفاده از اساتید مجرب در حوزه آب و آبفا برگزار می کند .

 


مخاطبان دوره آب وآبفا:

» مهندسین اب و فاضلاب

» کارشناسان و مدیران حوزه آب و فاضلاب

» کارشناسان ، مدیران و مهندسان محیط زیست و منابع طبیعی

» کارشناسان و مدیران در بخش انرژی و سازمان سبز

» دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته آب و فاضلاب

 


گواهینامه های قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی آب و آبفا:

 

نمونه گواهینامه آموزشی

 

۱-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس با مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و دارای امتیاز بازآموزی 

۲-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ، مشترک با سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس(جهت دوره های مشترک)(رایگان و با هزینه دوره )

۳-گواهینامه معتبر لاتین شرکت تکتا افق برگزیده پارس و دارای قابلیت استعلام (هزینه : ۵۰۰۰۰ تومان)

۴-گواهینامه معتبر پایان دوره شرکت تکتا افق برگزیده پارس با قابلیت استعلام (با مجوز سازمان های صادر کننده مجوزهای مرکز (رایگان و با هزینه دوره)

۵-ترجمه رسمی گواهینامه در سربرگ وزارت دادگستری و با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جهت مهاجرت(هزینه ۵۰۰۰۰۰ تومان)

 


نمونه گواهینامه دوره های آموزشی :

 

گواهینامه آموزشی صنعت معدن و تجارت                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


سرگذشت لوله کشی تهران:

در تهران آب مشروب اهالی قبل از احداث شبكه لوله كشی با ابتدایی ترین روشهای استحصال آب و از طریق ۴۸ رشته قنات‌ وقفی و خصوصی تأمین می‌شد. این قنات ها فرسنگ ها از محل زندگی مردم دور بودند. آب در مسیر طولانی پس از گذشتن از نهرها و گذرگاه های آبی روباز باانواع آلایش ها برخورد میكرد و آلوده می‌شد و سرانجام به آب انبارهای خانگی یا عمومی می‌رسید. در بعضی آب انبارها به كیفیت آب توجه می‌شد و به‌آب مقادیری آهك‌، خاكستر، زغال برای تصفیه و ته نشین مواد معلق به آن اضافه می‌شد. از سال ۱۳۰۱ به بعد راه حل بر طرف كردن مشكلات آب تهران را لوله كشی آب مصرفی شهر دانستند این چنین بود كه كمیسیونی به نام كمیسیون لوله كشی كه اولین واحد منسجم در این زمینه به حساب می‌آید، تشكیل گردید این كمیسیون اعانه‌ها را جمع‌آوری كرده و با در اختیار قرار گرفتن قنات اهدایی علی‌آباد، لوله‌های موجود در اردوگاه های‌نظامی انگلستان را خریداری نمود. بقیه لوله‌های مورد نیاز از هندوستان تهیه و با شتر به محل منتقل گردید.
اب
كار لوله‌كشی‌توسط یكی از روس های مهاجر حاضر در منطقه به نام سویستانوف و به كمك چند نفر كارگر فنی محلی صورت گرفت‌.همچنین به تدریج بقیه قنات علی‌آباد نیز توسط كمیسیون لوله كشی خریداری شد رشته لوله‌ای كه زیر نظر كمیسیون لوله كشی‌، آب قنات را به شهر می‌آورد ۹ كیلومتر طول داشت و در مرتفع‌ترین نقطه شهربه داخل مبنع می‌ریخت‌. از این منبع دو رشته لوله به طرف شمال و جنوب شهر جدا شده به دلیل آن كه در آن زمان وسایل وامكانات آبرسانی به داخل منازل وجود نداشت‌، در مسیر لوله‌های مورد بحث و در فواصلی مشخص‌، شیرهایی جهت برداشت آب تعبیه شده بود كه اهالی آب شرب مورد نیاز خود را از این شیرها برداشت و به مصرف می‌رساندند به این ترتیب تهران از گرفتاری بی آبی نجات یافت و نام آن به عنوان اولیه شهر برخوردار از آب لوله‌كشی در ایران به ثبت ‌رسید. بعدها با توسعه امكانات مالی و فنی‌، لوله كشی آب به منازل شروع و انشعاب خصوصی نیز واگذارگردید برای دوام و بقای قانون كمیسیون لوله كشی‌، اساسنامه‌ای برای آن تهیه شد . مفاد این اساسنامه كه از سالها قبل از ثبت‌رسمی ملاك عمل بود، در تاریخ دهم اسفندماه ۱۳۳۷ به طور رسمی در شمار مؤسسات خیریه به ثبت رسید.

اهمیت آب سالم:

حجم آب موجود بر روی کره زمین همواره ثابت بوده وهست.زندگی تمامی موجودات زنده مانند انسان ها ، جانوران و گیاهان بطور مستقیم به آب وابسته است.آب نه تنها برای مصارف آشامیدن وکارهای روزمره کاربرد دارد بلکه برای حل مشکلات صنایع وکاربردهای کشاورزی نقش اصلی وعمده را دارد.انسان می تواند بدون غذا،چندروزی زنده بماند.ولی بدون آب به زودی زندگی خود را ازدست می دهد.
اهمیت این مایع با ارزش را از دو جنبه می توان بررسی کرد. یکی از جنبه ی اقتصادی و دیگری جنبه ی بهداشتی. از جنبه ی اقتصادی موجب رونق چرخه ی اقتصادی و رشد کشاورزی می شود. از بعد بهداشتی هم باید گفت آب سالم موجب سلامتی می شود. همین امر یکی از اولین و مهم ترین دغدغه ی های هر انسانی است.
آب تنها ماده‌ای در طبیعت است که به سه گونه جامد، مایع و گاز وجود دارد. هر کدام از این سه گونه طبیعی اشکال مختلفی را در طبیعت شکل داده و موارد استفاده گوناگونی دارند که برای زیست همه موجودات هستی از ماکیان آسمان تا ماهیان دریا موثر است. از جمله این اشکال طبیعی می‌توان به ابر در آسمان، رودخانه و دریا در زمین و کوه یخی اشاره کرد.
در صنایع بزرگ که ابزار زندگی را در صنعت برای انسان تهیه می‌کنند نیز از آب استفاده می‌شود مانند رادیاتورهای صنایع بزرگ و تصور پیشرفت صنعتی بدون حضور آب تصوری بیهوده است.
اب
از منظر تاریخی اهمیت آن در حدی است که همواره در طول تاریخ و بازه‌های زمانی گوناگون، انسان ها را به گرد خود جمع‌آوری کرده و موجب شکل گیری تمدن‌های مختلف شده است.گروه‌های مختلف انسانی همواره گرد آب جمع شده اند که موجب گسترش کشاورزی و اقتصاد و زندگی اجتماعی شده است. به مرور زمان چنین اجتماعاتی گسترده‌تر شده و مراکز جمعیتی مهمی همچون شهر را به وجود آورده اند که از جمله می‌توان به شکل گیری تمدن‌هایی همچون مصر باستان در اطراف رود نیل، تمدن بین النهرین در اطراف رودهای دجله و فرات و در مقیاس سرزمین ایران شکل گیری اصفهان اطراف زاینده رود و شهرهای مختلف استان خوزستان در اطراف رود کارون را نام برد. علاوه بر این همواره جوامع متعدد در طول تاریخ بر سر آب و استفاده از آن اختلافات زیادی بر هم زده و جنگ‌های گوناگونی بر سر آن به وقوع پیوسته است. عده‌ای انسان هم جان خود را بر سر درگیری برای آب نهاده اند از جمله اختلاف مرزآبی میان کشورهای همسایه از جمله بولیوی و شیلی.
با توجه به موارد اشاره شده چنانچه در جنگل‌ها و طبیعت که جایگاه موجودات زنده می‌باشد بنگریم، مشاهده می‌شود که تمامی این موجودات قدر آب را شناخته و به آن احترام خاصی می‌گذارند و از مصرف بی رویه آن خودداری می‌کنند. امیدوارم ما انسان‌ها نیز که دارای شعور خدادادی هستیم از طبیعت پیروی کرده و برای آب احترام ویژه‌ای قائل شده و مصرف بی رویه آن را گناه بشماریم.

مواد آلوده کننده آب:

 

عوامل و مواد مختلفی هستند که سلامت آب را تحت تاثیر قرار می دهند. بعضی از این مواد اگر به مقدار لازم در آن باشند، مشکلی ندارد. مثلا مواد آلی و معدنی موجب گوارا شدن آن می شوند. اما وجود بیش از حد این مواد در آن زیان آور است. همچنین با توجه به عبور آب های زیرزمینی از روی خاک و سنگ ها، میزان این مواد را زیاد می کند. به همین دلیل سلامت آن را به خطر می اندازد. از جمله این مواد به شرح ذیل می باشند.

– گازهایی همچون دی اکسید کربن و ازت و …
– آهن، مواد معدنی و دیگر مواد معدنی مضر برای بدن
– وجود گل و لای و هرگونه ماده ی جامد دیگر در آن
– مواد و موجودات زنده در آب مانند باکتری ها و حشرات
– مواد شیمیایی و ترکیبات آلی حاوی کربن 

 

آب

 

 

منابع مختلفی موجب آلوده شدن آن می شوند. بسیاری از کشور ها تلاش به استفاده از روش هایی برای بهینه سازی آب سالم شده است. استفاده اصولی از پساب ها و بازیافت از جمله این موارد هستند. اما یک سری از منابع مهم که بیشترین آلودگی را دارند، به شرح ذیل می باشند..

– فاضلاب ها و پساب های حاوی مواد سمی و آلوده 

– آلودگی از طریق گردش آب بر روی زمین

– آلودگی حرارتی، مانند آب های گرم تاسیسات های صنعتی
– آلودگی کشاورزی، مانند آلودگی به کودهای حیوانی و شیمیایی

 


برگزاری دوره های برون سازمانی :

سازمان ها می توانند دوره های آموزشی آب و آبفا را در شرکت خود برگزار نمایند.این امر در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی دارد. لذا در صورت نیاز به برگزاری دوره های تخصصی حوزه آب و آبفا در سازمان شما ، فرم ذیل را تکمیل نمایید.

 

برای دسترسی به فرم درخواست دوره کلیک کنید

 

این دپارتمان در بخش های زیر فعالیت داشته و امکان ارائه خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره دارد :

کلیه سازمان ها و درخواست کنندگان عزیز می توانند جهت اجرای پروژه های آب و آبفا ، با استفاده از تیم تخصصی شرکت تکتا افق برگزیده پارس این راه را هموار و تسریع نموده و از خدمات ما جهت پیشبرد اهداف با بهره وری و اثربخشی بیشتر استفاده نمایند .

برای دسترسی به فرم مشاوره کلیک کنید

دوره های آموزشی :
♦ مدیریت مصرف آب و استفاده مجدد از پساب
♦ مدیریت فرایندهای تصفیه خانه فاضلاب
♦ بهینه سازی فرایند هضم بی هوازی در تصفیه خانه فاضلاب 
♦ کنترل بالکینگ رشته ای لجن به کمک کلرزنی در تصفیه خانه فاضلاب
♦ بهره برداری و نگهداری از تصفیه خانه های فاضلاب
♦ امنیت تامین آب آشامیدنی-راهنمای مدیریت ریسک و بحران-استاندارد ۱۵۶۶۴-۱:۱
♦ استفاده از پساب های شهری برای مصارف مختلف- استاندارد ۱۵۶۳۳
♦ کیفیت آب-تعیین سمیت مزمن با براکیونوس کلیسی فلوروس-استاندارد ۱۵۶۳۱
♦ تصفیه پساب های نفتی و روغنی
طراحی شبکه آب با نرم افزار واترجمز WaterGEMS V8i
طراحی تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی
طراحی شبکه و خط انتقال فاضلاب با نرم افزار سورجمز SewerGEMS
تصفیه فاضلاب صنعتی
تحلیل ضربه قوچ در خطوط انتقال و ایستگاههای پمپاژ با نرم افزار واتر همر Water Hammer
مدیریت و مهندسی پردازش و بازیافت پسماند
کاربرد نرم افزار آرک جی آی اس GIS در محیط زیست (آب–فاضلاب–هوا–پسماند)
آشنایی با مبانی تصفیه فاضلاب صنعتی و شهری
آشنایی با راهبری انواع سیستمهای تصفیه فاضلاب صنعتی و شهری
آشنایی با مبانی طراحی سیستمهای تصفیه فاضلاب
راهبری سیستمهای تصفیه فاضلاب بیولوژیکی.
آشنایی با مبانی طراحی سیستمهای تصفیه بیهوازی فاضلاب
مبانی راهبری سیستمهای تصفیه فاضلاب صنایع غذایی
مبانی راهبری سیستمهای تصفیه فاضلاب صنایع گوشت و کشتارگاهی
مبانی راهبری سیستمهای تصفیه فاضلاب صنایع نساجی
مبانی راهبری سیستمهای تصفیه فاضلاب صنایع پوست و چرم
آشنایی مقدماتی با نرم افزار طراحی و شبیه سازی BioWin
نرم افزار طراحی و شبیه سازی BioWin
تصفیه پساب در راکتورهای غشاء زیستی (MBR)
دوره های فشرده آموزشی آب شیرین کن های غشایی (اسمز معکوس)
تصفیه پسابهای نفتی/تصفیه پسابهای روغنی (Oily Wastewater Treatment Course)
تصفیه و پالایش خاک (Soil Remediation)
ارزیابی چرخه حیات (LCA) و نرم افزارهای (SimaPro, GaBi)
ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA)
♦ طراحی سیستم های آب شیرین کن با نرم افزار ROZA
♦ طراحی راهبردی سیستم های اولترافیلتراسیون(UF)
♦ طراحی راهبردی سیستم های رزینی و تبادل یونی با نرم افزار CADIX
♦ طراحی پلنت کامل تصفیه آب صنعتی با نرم افزار WAVE
♦ بهره برداری و شصت و شو (CIP) سیستم های اسمز معکوس (RO)
♦ آزمایشات تعیین پارامترهای کیفی آب و فاضلاب
♦ طراحی شبکه های آب رسانی با نرم افزار WATERGAME

 

 
سلام، پشتیبان برگزیده پارس هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ