شرکت تکتا افق برگزیده پارس

تجهیزات و فراورده های نفتی

صنعت نفت و گاز را می توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد: بالادستی ، که اکتشاف، استخراج و تولید نفت و گاز را انجام می دهد. پایین دستی ، که با پالایش ، توزیع و عرضه محصولات سروکار دارد و صنعت شیمیایی ، که تولید و عرضه محصولات پتروشیمی را پوشش می دهد.

شرکت تکتا افق برگزیده پارس با تکیه بر تجربیات اساتید و مدیران میدان های نفتی جنوب کشور ، همچنین شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه گاز ،موفق به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مختلف در سطح کشور و ارائه خدمات مشاوره ای در این زمینه ها نموده است .

 

 

نفت

 

 

امید بر آن است که با تشکیل این دپارتمان و استفاده از تجربیات اساتید و مدیران پاسخگوی نیازهای آموزشی صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی بوده و گامی در توسعه و افزایش مهارت های کارشناسان برداشته باشیم .

همچنین شرکت تکتا افق برگزیده پارس در راستای تأمین نیازهای مخاطبان و شرکت های همکار در حوزه نفت ، گاز ، انرژی و پتروشیمی ، با استفاده از اساتید مجرب و متخصص در امور حقوقی و قراردادهای این حوزه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بصورت اختصاصی سازمان ها و همچنین ارائه مشاوره های مورد نیاز نموده است .

 

دوره های آموزشی قراردادها در حوزه انرژی (نفت و گاز و پتروشیمی):

 

  -قرارداد اجاره دکل حفاری دریایی

  -قرارداد اجاره دکل حفاری خشکی

  -قرار داد تامین مواد و افزودنی های سیالات حفاری چاه های نفت و گاز

  -قرارداد ارائه خدمات راندن لوله و اجاره لوله 

  -قرارداد ارائه خدمات نمودارگیری گل حفاری

  -قرارداد ارائه خدمات تست نشتی لبه آستری

  -قرارداد مدیریت پسماند چاه های نفت و گاز

  -قرارداد خدمات مهندسی سیالات حفاری چاه های نفت و گاز

  -قرارداد ارائه خدمات پیشرفته حفاری جهت دار-افقی

  -قرارداد تامین آب

  -قرارداد اجرای عملیات سنگ چینی Stone Pitching

  -قرارداد تولید مصالح

  -قرارداد حمل لوازم و مواد مربوط به دكل هاي حفاري

  -قــرارداد ساخت سلر

  -قرارداد ارائه خدمات مشاوره فني ژئوفيزيكي

  -قرارداد فروش cross over- X-over

  -قرارداد ارائه خدمات عکسبرداری

  -قرارداد ارائه خدمات آزمايشگاهي مغزه هاي حفاري و مطالعات زمين شناسي

  -قرارداد ساخت، فروش و تحويل نهائي تعداد سه دستگاه مخزن ذخيره آب مورد نیاز دکل حفاری

 


مخاطبان دوره تجهیزات و فراورده های نفتی:

»  کارمندان پالایشگاه ها و پتروشیمی

» کارشناسان و مدیران در حوزه صنایع پتروشیمی

» کارمندان شرکت های نفت و گاز

» مهندسان و کارشناسان در پالایشگاه های گاز

» کارشناسان و متخصصان در حوزه انرژی و صنایع تجدید پذیر

» مهندسان و کارشناسان صنعت نفت در حوزه های فرایند، بهره برداری و کنترل و…

 


گواهینامه های قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی تجهیزات و فراورده های نفتی:

 

نمونه گواهینامه آموزشی

 

۱-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس با مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و دارای امتیاز بازآموزی 

۲-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ، مشترک با سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس(جهت دوره های مشترک)(رایگان و با هزینه دوره )

۳-گواهینامه معتبر لاتین شرکت تکتا افق برگزیده پارس و دارای قابلیت استعلام (هزینه : ۵۰۰۰۰ تومان)

۴-گواهینامه معتبر پایان دوره شرکت تکتا افق برگزیده پارس با قابلیت استعلام (با مجوز سازمان های صادر کننده مجوزهای مرکز (رایگان و با هزینه دوره)

۵-ترجمه رسمی گواهینامه در سربرگ وزارت دادگستری و با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جهت مهاجرت(هزینه ۵۰۰۰۰۰ تومان)

 

 


نمونه گواهینامه دوره های آموزشی :

 

گواهینامه آموزشی صنعت معدن و تجارت                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


سرگذشت نفت و گاز:

اقوام متمدن دوران باستان ، در حدود چهارهزار و پانصد سال پیش در سرزمین بین‌النهرین (عراق امروزی) با برخی از مواد نفتی که از دریاچه قیر به‌دست می‌آمد، آشنایی داشتند. آنان از خود قیر به‌عنوان مادهٔ غیرقابل نفوذ برای عایق‌کاری کشتی‌ها استفاده می‌کردند. در قرون وسطی دانشمندان مسلمان با تولید نفت سفید و نفت ضروری از آن برای چراغ‌ها استفاده کردند و خیابان‌ها و حمام‌های شهر بغداد به وسیله قیر و ماسه پوشانده می‌شد. اولین میدان نفتی دنیا در باکو در قرن نهم ساخته شد که به گفته مارکو پولو که در قرن سیزده به آنجا سفر کرده محصولات آن با صد‌ها کشتی حمل می‌شد.

اولین چاه اکتشافی مدرن نفت در سال ۱۷۴۵ در فرانسه و اولین چاه استخراج نفت توسط کلنل دریک در سال ۱۸۵۹ در پنسیلوانیا حفاری شد.با توسعه و پیشرفت تکنولوژی حفاری در اواسط قرن نوزدهم و تکنولوژی تقطیر و پالایش نفت در اواخر قرن نوزدهم و استفاده از آن در موارد غیر سوختی، جهش حیرت‌آوری به وجود آمد. به طوری‌ که امروزه صنایع پتروشیمی نفش اساسی و بنیادی در رفع نیاز عمومی جامعه به عهده دارد.بیشتر دانشمندان منشأ تشکیل نفت را گیاهان و موجودات آلی موجود در اقیانوس‌های اولیه می‌دانند. به دلیل وجود یک سلسله خواص خاص که تنها مولکول‌های آلی، مشمول آن‌ها می‌شوند. باقی‌مانده جانوران و گیاهانی که میلیون‌ها سال قبل در دریا (آب) زندگی می‌کرده‌اند، طی میلیون‌ها سال توسط لپه‌های گل و رسوبات مدفون شده‌اند و تحت فشار و دمای بالا، نبود اکسیژن و مدت زمان طولانی تبدیل به نفت و گاز می‌شود.

 

 

نفت
تا قبل از حفر نخستین چاه نفتی به کمک وسایل جدید حفاری، این ماده مهم فقط از چشمه‌های سطحی نفت، یا چاه‌های کم عمق که به وسیله دست حفر می‌شد، استخراج می‌گردید و موارد استفاده از نفت خام نیز محدود بود. از زمان پیدایش نفت تا امروز فعالیت‌های اکتشافی برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز و تأمین تقاضای بازار‌های نفت و همچنین جایگزینی حجم‌های تولید شده، بصورت مستمر در جریان است. امروز با پیشرفت تکنیک‌های اکتشافی جدید، دقت فعالیت‌های اکتشافی بیشتر شده و شانس بیشتری برای موفقیت وجود دارد، اما با وجود این پیشرفت ها، اکتشاف هنوز بصورت یک فعالیت با ریسک بالا باقی مانده‌است.

نفت خام حالت روغنی دارد و به شکل‌های جامد (قیر‌های نفتی) و مایع دیده می‌شود. برخی اوقات به تمام اشکال نفت هیدروکربن نیز گفته می‌شود. اگر نفت در لایه‌ای رسوبی جمع گردد به‌آن محل «حوضچه نفتی» می‌گویند. از مجموع چندین حوضچه نفتی، یک «میدان نفتی» حاصل می‌شود. به سنگ متخلخل دربرگیرنده نفت که قابلیت تولید نفت را داشته باشد، «سنگ مخزن» می‌گویند.

 


اهمیت نفت و گاز در زندگی ما:

نفتهمه کارشناسان معتبر در حوزه انرژی معتقد اند که آینده همانطور که امروز را پیش بینی کرده بودند به طور عمده توسط انرژی فسیلی شکل می گیرد. سوخت های فسیلی در واقع یک نعمت محسوب می شوند. تصور کنید دنیایی بدون هواپیما ، اتومبیل ، کامیون برای تحویل کالا ، تراکتور برای شخم زدن مزارع ، کارخانه ها برای ساختن کالا ، بزرگراه ها و جاده های بدون آسفالت که بتوان از آن ها برای جا به جایی استفاده کرد و دنیای بدون وسایل پلاستیکی ، مواد آرایشی ، انرژی تمیز کننده و سوخت برای تامین گرمای منازل و روشن کردن اجاق گاز در خانه ها چه دنیایی می تواند باشد. قطعا این دنیایی نیست که ما دوست داشته باشیم در آن زندگی کنیم. در اینجا است که اهمیت سوخت های فسیلی خود را نشان می دهد.

 

صنعت نفت در گذشته تاثیر قدرتمندی در شکل گیری جوامع داشته و انتظار می رود این موضوع همچنان برای آینده نیز ادامه داشته باشد.نفت و گاز، مهم ترین منابع تأمین انرژی بشر امروزی هستند؛ به‌طوری که نفت خام ۳۷ درصد و گاز طبیعی ۲۱ درصد انرژی دنیا را تأمین می‌کنند. از این رو نفت و گاز در معادلات اقتصادی ـ سیاسی جهان اهمیت بالایی دارند و در فرآیند روابط بین الملل نقش مهمی می‌توانند داشته باشند. کشورهای جهان، به لحاظ برخورداری از ذخایر انرژی به دو گروه تقسیم می‌شوند: گروه اول که بیشترین انرژی را در جهان مصرف می‌کنند ، سهم ناچیزی از ذخایر نفت و گاز دنیا دارند. برای مثال، گروه کشورهای صنعتی OECD که حدود ۶۲ درصد نفت جهان را می‌سوزانند، تنها ۷ درصد ذخایر نفتی را در اختیار دارند. این کشورها ۳۴ درصد نیاز خود را از کشورهای نفت­ خیز تأمین می‌کنند و برای تأمین انرژی خود، به شدت نیازمند گروه دوم یا کشورهای دارای ذخایر نفت و گاز هستند.


بازارکار :

اگر بخواهیم به بررسی بازار کار مرتبط با تجهیزات و فراورده های نفتی بپردازیم، باید ابتدا به این نکته اشاره کنیم که شغل‌های مرتبط به آن بسیار پردرآمد هستند.

می‌توان گفت که مهندسی نفت در مقایسه با سایر حوزه‌های انرژی، حوزه فعال در سطح جهانی به حساب می‌آید و امروزه در کل دنیا شاهد هستیم که این حوزه فرصت‌های شغلی بسیاری را دارا است؛ از طرفی هم به علت وابستگی دنیای کنونی به نفت و محصولات مرتبط نفتی برای تولید انرژی، فرصت های شغلی مربوط به این حوزه می‌توانند بسیار چالش‌ برانگیز و پویا باشند.

 

تجهیزات نفت

 

همچنین ، ایران یکی از منابع و معادن بزرگ نفت و گاز جهان به شمار می‌رود. از همین رو تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای بهره ‌برداری درست و بهینه از این سرمایه بسیار ضروری است.

رشته نفت و گرایش های آن در خارج از ایران هم کاربرد دارد.به طور مثال کسانی که چندین سال سابقه حفاری و کار درسکو های نفتی را داشته باشند در خارج کشور هم می توانند مشغول شوند.

 


برگزاری دوره های برون سازمانی :

سازمان ها می توانند دوره های آموزشی تجهیزات و فراورده های نفتی را در شرکت خود برگزار نمایند.این امر در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی دارد. لذا در صورت نیاز به برگزاری دوره های تخصصی حوزه تجهیزات و فراورده های نفتی در سازمان شما ، فرم ذیل را تکمیل نمایید.

 

برای دسترسی به فرم درخواست دوره کلیک کنید

 

این دپارتمان در بخش های زیر فعالیت داشته و امکان ارائه خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره دارد :

شرکت تکتا افق برگزیده پارس در راستای تأمین نیازهای مخاطبان و شرکت های همکار در حوزه نفت ، گاز ، انرژی و پتروشیمی ، با استفاده از اساتید مجرب و متخصص در امور حقوقی و قراردادهای این حوزه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بصورت اختصاصی سازمان ها و همچنین ارائه مشاوره های مورد نیاز نموده است .

 

برای دسترسی به فرم مشاوره کلیک کنید

دوره های آموزشی:
♦ تجهیزات دوار ROTARY EQUIPMENT
♦ پمپ های گریز از مرکز-استاندارد API610
♦ برنامه ریزی تولید از میادین نفت و گاز
♦ کاتالیست های پالایشگاهی
♦ آشنایی با مواد شیمیایی نوین
♦ فراورده های نفتی-استاندارد ۳۶۹
♦ مخازن ذخیره اصول انتخاب-استانداردAPI650
♦ ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور شيميايي در صنعت نفت
ارزیابی و کنترل مواجهه با H2S در صنعت نفت
فوریت پزشکی در صنعت نفت
ايمني خطوط لوله انتقال در صنعت نفت
ايمني فرآيند
تجزيه و تحليل خطرات فرآیند(PHA )
مهندسی ایمنی انفجار
عملیات دریافت و ارسال فرآورده نفتی
معرفي كاربردهاي فناوري هاي واقعيت افزوده و مجازي در صنايع نفت و گاز
انتخاب مواد تر بر اساس سرويس هاي سیال ترش ISO 15 156 /NACE MR 0175
آناليز تخريب مواد
بازرسي بر مبناي ريسك مطابق استاندارد API580
بازرسي ساخت مخزن ذخيره كم فشار بر اساس استانداردهاي API 620 , 650
♦ بازرسي ظروف تحت فشار حين سرويس بر اساس استاندارد API510
بازرسي جوش خطوط لوله بر اساس استاندارد API1104
بازرسي سيستم هاي لوله كشي بر اساس استاندارد API570
بازرسي خطوط لوله فرآيندي طبق استاندارد ASME B3103
رزيابي قابليت سرويس دهي(FFS ) بر اساس استاندارد API 579
خوردگي فلزات و روش هاي كنترل-پيشرفته
خوردگي ميكروبي
خوردگي در سيستم هاي آمين
اصول و كاربرد بازدارنده هاي خوردگي
استانداردهاي پوشش هاي خطوط لوله
تشخیص عیوب پوشش لوله های مدفون به روش هایC-SCAN /DCVG / CIPS/PCM
استانداردهاي رنگ هاي صنعتي و آزمايش هاي مربوطه
بازرسی رنگ سطح ۱ و ۲
حفاظت کاتدی
كاربرد تكنيك‌هاي الكتروشيميايي در ارزيابي پوشش هاي صنعتي
كاربرد تكنيك‌هاي الكتروشيميايي در خوردگي فلزات
انواع آزمايش هاي خوردگي
الزامات استاندارد ISO , NACE
الكتروشيمي صنعتي
الكتروشيمي پیشرفته
شیرهای کنترل و تجهیزات جانبی
مهندسي و نحوه انتخاب نوع وسايل اندازه گيري
مخزان ذخیره- اصول انتخاب و طراحی استاندارد API 650
ظروف تحت فشار-تحلیل برج ها و مخازن تحت فشار با نرم افزار PV ELITE
مبدل های حرارتی- طراحی استاندارد TEMA
كولرهاي هوايي – نحوه طراحي استفاده از نرم افزار HTRI
مبانی دياگرام فرآيندي ID&P/PFD
اصول ترسيم دياگرام فرآيندي ESD/UFD/ID&P/PFD
تكنولوژي غشا و كاربرد آن در صنايع نفت و گاز
طراحی مفهومی و پایه فرایند شیمیایی
فرایند شیرین سازی گازهاي ترش
كاتاليست هاي صنعتي (مقدماتي)
كاتاليست هاي صنعتي (پيشرفته)
كاربرد بيوتكنولوژي در صنعت نفت
کنترل های کمی و کیفی میعانات گازی
تهیه مدارک طراحی پایه فرایندی
شبیه سازی فرایندهای شیمیایی توسط نرم افزار ASPEN PLUS مقدماتی
شبیه سازی فرایندهای شیمیایی توسط نرم افزار ASPEN PLUS میانی
شبیه سازی فرایندهای شیمیایی توسط نرم افزار ASPEN PLUS پیشرفته
شبیه سازی دینامیک فرایندهابه کمک نرم افزار ASPEN DYNAMICS
مدلسازی وشبیه سازی فرایندهای جذب سطحی به کمک نرم افزار ASPEN ADSIM
طراحی مبدل حرارتی با نرم افزار ASPEN HEAT EXCHANGER DESIGN RATING
طراحی شبکه FLARE به کمک نرم افزار ASPEN FLARE NET
شبیه سازی فرایندهای شیمیایی به کمک نرم افزار HYSYS مقدماتی
شبیه سازی فرایندهای شیمیایی به کمک نرم افزار HYSYS میانی
شبیه سازی فرایندهای شیمیایی به کمک نرم افزار HYSYS پیشرفته
قرارداد ساخت جاده هاي دسترسي دو حلقه چاه حفاری
♦ قـرارداد انجام عمليات نقشه برداري
♦ قرارداد استفاده مشترك از ابزار حفاری
♦ قرارداد اجاره ماشین های سبک و سنگین
♦ قرارداد ارائه خدمات نمودارگیری گل حفاری
♦ قرارداد اجاره تجهیزات حفاری
♦ قرارداد ارائه خدمات بازرسی دکل حفاری و تجهیزات جانبی
♦ قرارداد ارائه خدمات کالیبراسیون دستگاه های اندازه گیری
♦ قرارداد تعمیر ژنراتور
♦ قرارداد تامین آب مورد نیاز دکل حفاری
♦ قرارداد تامین تجهیزات سامانه نظارت مداربسته
♦ قرارداد تعمیر رزوه ابزار در گردش خدمات حفاری
قرارداد خرید سیلو، بونکر، غبارگیر و تجهیزات متعلقه
قرارداد خرید ایردرایر کمپرسور
قرارداد جابجایی دکل حفاری
قرارداد اجاره تجهیزات کیسینگ رانینگ
قرارداد اجاره دکل حفاری خشکی
قرارداد اجاره دکل حفاری دریایی
قرارداد اجاره مخازن حمل اسید
قرارداد کلی ارائه خدمات فنی و سرویس های حفاری با اجاره تجهیزات متعلقه
قرارداد ارائه خدمات مغزه گیری
قرارداد ارائه خدمات Coiled Tubing
قرارداد اجاره زمانی دکل حفاری
قرارداد خرید تجهیزات مغزه گیری سرویس حفاری
قرارداد مدیریت دکل حفاری دریایی
قرارداد خرید یونیت پمپ نیتروژن
قرارداد ارائه خدمات بازرسی شخص ثالث (TPI)
قرارداد مدیریت پسماند دکل حفاری خشکی
قرارداد خرید تجهیزات تست چاه حفاری
قرارداد تعمیرات جرثقیل دکل دریایی
قرارداد اجاره یک فروند شناور مسافری
قرارداد کنسرسیوم ساخت داخل دکل حفاری خشکی
قرارداد ارائه خدمات بازرسی دو دستگاه دکل حفاری خشکی
قرارداد تامین دو دستگاه دکل حفاری خشکی و راهبری آن ها
قرارداد کلی ارائه خدمات فنی و سرویس های حفاری با اجاره تجهیزات متعلقه
قرارداد تامین پرسنل حفاری خشکی

 

سلام، پشتیبان برگزیده پارس هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ