شرکت تکتا افق برگزیده پارس

ورزش و تجهیزات ورزشی

همه ما آرزو داریم که همواره تندرست بمانیم و عمری طولانی داشته باشیم ، یکی از دانشمندان در قرن نوزدهم به نام هربرت اسپنسر گفته است : (رمز اصلی طولانی شدن زندگی این است که کاری نکنیم که از طول عمرمان کم شود.) این سخن به این معنی است که در زندگی امروزه عادات پسندیده و سالم را در خود پرورش دهیم و از رفتار های غیر اخلاقی بپرهیزیم  ، از این رو اگر در زندگی خود ورزش را بگنجانیم طول عمرمان بیشتر می شود.

 

 

ورزش

 

در این راستا و جهت پوشش نیازهای کشور در زمینه ورزش و تجهیزات آن شرکت تکتا افق برگزیده پارس با همکاری و اخذ مجوز از اداره استاندارد این دپارتمان را با هدف برگزاری دوره های تخصصی راه اندازی نموده و با استفاده از اساتید مجرب در تمام زمینه های کاربردی ، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مجازی (آنلاین و آفلاین ) و حضوری نموده است .

 


مخاطبان دوره مهندسی ورزش و تجهیزات ورزشی:

» مدیران و مالکان سالن ها و باشگاه ها

» سرپرست و کارشناسان واحد رفاه و ورزش سازمان ها

» کارشناسان روابط عمومی ورزشی

» مدیر و کارشناسان کنترل کیفیت اماکن ورزشی

»  مربیان و کارشناسان فعال در حوزه تربیت بدنی

» دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های تربیت بدنی

 


گواهینامه های قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی ورزش و تجهیزات ورزشی:

 

نمونه گواهینامه آموزشی

 

۱-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس با مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و دارای امتیاز بازآموزی 

۲-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ، مشترک با سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس(جهت دوره های مشترک)(رایگان و با هزینه دوره )

۳-گواهینامه معتبر لاتین شرکت تکتا افق برگزیده پارس و دارای قابلیت استعلام (هزینه : ۵۰۰۰۰ تومان)

۴-گواهینامه معتبر پایان دوره شرکت تکتا افق برگزیده پارس با قابلیت استعلام (با مجوز سازمان های صادر کننده مجوزهای مرکز (رایگان و با هزینه دوره)

۵-ترجمه رسمی گواهینامه در سربرگ وزارت دادگستری و با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جهت مهاجرت(هزینه ۵۰۰۰۰۰ تومان)

 

 


نمونه گواهینامه دوره های آموزشی :

 

گواهینامه آموزشی صنعت معدن و تجارت                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


اهمیت ورزش:

 نگاهی به تاریخ نشان می دهد که ملل متمدن جهان همواره به نقش و اهمیت ورزش توجه داشته اند و از آن در پرورش جوانان خود و آماده کردن آنها برای مشکلات فردی و اجتماعی استفاده می کردند.در زندگی و اجتماعی بسیاری از جوامع و ملت های امروز جهان تربیت بدنی بخش مهم و جدایی ناپذیری از برنامه های کلی تربیت کودکان و جوانان به حساب می آید.

 

ورزش

 

 

عاملی است که می تواند جلوی بسیاری از بیماری های روحی و جسمی را بگیرد با  فعالیت بدنی و تحرک جسمی سالم و روحی شاد خواهیم داشت و مشکلات روزمره نیز کمتر می تواند بر جسم و روان ما غلبه کنند.

همان طور که می دانید جسم و روان از هم جدا نیستند بلکه به هم وابسته اند و اگر برای هر قسمت هر قسمت مشکلی پیش آید روی قسمت دیگر هم تأثیر می گذارد و به عنوان پدیده ای اجتماعی برای پایداری جامعه لازم است چراکه با تغذیه بهداشت جسمی و روحی شادابی خانواده ها و اجتماع را در پیش خواهیم داشت.

امید است که ورزش در جامعه  ما به صورت یک عادت دائمی مثل غذا خوردن در آید که با آن جلوی بسیاری از بیماری ها گرفته شود  و از آن جا که عقل سالم در بدن سالم است جامعه ای سالم را نیز داشته باشیم و جلوی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را بگیریم.


چرا باید ورزش را در زندگی خود یک اصل قرار دهیم:

طول عمر را افزايش مي دهد

افرادي که ورزش را به طور مرتب و منظم انجام مي دهند عمر طولاني تري نسبت به بقیه افراد دارند.آمار مرگ با افزايش تعداد کالري که مي سوزد کاهش مي يابد. تحقيقات نشان داده که کاستن ميزان کالري ورودي به بدن نيز مي تواند طول عمر شخص را افزايش دهيد. بنابراين ترکيب يک رژيم غذايي کم کالري با ورزش براي سوزاندن کالري ها، نتيجه را مضاعف مي کند. با بالا رفتن سن ، حجم عضلات تحليل مي رود.

عضلات را مي سازد

 عضلات بزرگترين منبع چربي سوز بدن مي باشند. عضلات کالري ها را مصرف مي کنند البته نه تنها در طي زمان ورزش کردن بلکه وقتي که در حال استراحت کردن هستيد، عضلات به طور اتوماتيک کالري ها را مي سوزانند.شما هنگام ورزش کردن نه تنها چربي مي سوزانيد بلکه ميزان متابوليکي افزايش يافته شما بين ۶ الي ۱۲ ساعت پس از ورزش هم باقي مي ماند.

ورزش

استخوان سازي هم مي کند

وزنه برداري روش خوبي براي جلوگيري از پوکي استخوان يا نرمي استخوان مي باشد. يک دليل اينکه ورزش به ساخت استخوان در بدن کمک مي کند اين است که هنگام ورزش کردن بدن شما تمايل کمتري به از دست دادن کلسيم از کليه ها دارد تا هنگاميکه ساکن و بي تحرک هستيد.

حوصله و اخلاق شما را بهبود مي بخشد

مطالعات و تحقيقات نشان داده اند که علائم بيماري افسردگي در زناني که مرتب ورزش مي کنند مانند پياده روي تند، بالا و پايين پريدن و دويدن، بلند کردن وزنه يا رقص ۳ تا ۴ بار در هفته به مدت ۸ الي ۱۰ هفته ، کاهش مي يابد. روانشناسان اغلب براي مبارزه با افسردگي ورزش را تجويز مي کنند. اين روش ارزان، فوائد و محاسن بسياري بر روي فرد افسرده باقي مي گذارد.

 وضعيت مزاجي شما را بهبود مي بخشد

ورزش وضعيت گوارشي را بهبود بخشيده و عبور غذا از روده ها را تسريع مي کند. افرادي که دچار يبوست هستند اغلب پس از ورزش، شاهد بازگشت روده ها به حالت عادي خود هستند. بنابراين مرتب ورزش کنيد تا وضع مزاجي و گوارشي و دفع مواد زائد بدن شما مرتب انجام شود.

 خطر ابتلا به سرطان را کاهش مي دهد

 نه تنها خطر  و احتمال  ابتلا به سرطان روده را مي کاهد بلکه با تحقيقاتي که دانشمندان انجام داده اند متوجه شدند که کلا بروز همه انواع سرطان ها کاهش مي يابد.ورزش بدون تغذيه خوب معادل لاغري کم و يا از دست ندادن چربي است. رژيم غذايي خوب به اضافه ورزش برابر است با از دست دادن مقدار زيادي چربي. هنگاميکه ورزش مي کنيد شما چربي زيادي نمي سوزانيد .

ورزش

 ايمني و مصونيت بدن را افزايش مي دهد

ورزش مرتب و ملايم تعداد سلولهاي گلبول سفيد را افزايش مي دهد تا توانايي بدن در برابر عفونت ها بيشتر شود. همچنين تعداد سلول هاي کشنده را افزايش مي دهد.راه ديگري که  توسط آن ايمني بدن را افزايش مي دهد کاستن استرس و نگراني است. زيرا استرس به خودي خود مي تواند سيستم ايمني بدن را تحت فشار و تاثير منفي خود قرار دهد.


اهداف :

 

۱- هدف های بهداشتی و تندرستی :ورزش

-تأمین سلامتی و بهداشت بدن در برابر بیماری ها

-تأمین شرایط و تقویت بدن

-بازسازی بدن به منظور رفع نقایص جسمی

۲- هدف های پرورشی و اخلاقی :

-پرورش روان و ایجاد زمینه برای استقلال شخصی

-رشد و پرورش رغابت های مثبت

-خود داری از پذیرش افکار و عقاید مسموم 

 

 ۳- هدف های روانی و اجتماعی :  

-تقویت روان و غلبه بر عادت های بد

-رفع مشکلاتی مثل نگرانی و ترس 

-ایجاد حس رقابت سالم

-دست یابی به شادابی و نشاط

 


برگزاری دوره های برون سازمانی :

سازمان ها می توانند دوره های آموزشی ورزش و تجهیزات و آن را در شرکت خود برگزار نمایند.این امر در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی دارد. لذا در صورت نیاز به برگزاری دوره های تخصصی در این حوزه در سازمان شما ، فرم ذیل را تکمیل نمایید.

 

برای دسترسی به فرم درخواست دوره کلیک کنید

 

این دپارتمان در بخش های زیر فعالیت داشته و امکان ارائه خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره دارد :

کلیه سازمان ها و درخواست کنندگان عزیز می توانند جهت اجرای پروژه های خود ، با استفاده از تیم تخصصی شرکت تکتا افق برگزیده پارس این راه را هموار و تسریع نموده و از خدمات ما جهت پیشبرد اهداف با بهره وری و اثربخشی بیشتر استفاده نمایند .

برای دسترسی به فرم مشاوره کلیک کنید

دوره های آموزشی :
♦ آشنایی با استانداردهای ملی ورزش و تجهیزات ورزشی
♦ مدیریت نگهداری و تعمیرات اماکن ورزشی
♦ نحوه ایمن سازی فضاها و وسایل ورزشی
♦ روانشناسی ورزشی
♦ شناخت تاسیسات و اماکن ورزشی
♦ مدیریت طرز اجرای مسابقات ورزشی 
♦ استاندارد ایمنی در اماکن ورزشی
♦ مدیریت کیفیت در ورزش و سازمان های ورزشی
♦ نظارت و ارزیابی در سازمان های ورزشی
♦ مدیریت کیفیت در ورزش
♦ یادگیری سازمانی و مدیریت ورزشی
♦ مدیریت فناوری اطلاعات در ورزش
♦ مدیریت روابط عمومی ورزشی
♦ حقوق ورزشی و حقوق رسانه ها
♦ جامعه شناسی رسانه و تبلیغات ورزشی
♦ مدیریت راهبردی ورزش
♦ مدیریت بحران در اماکن و رویدادهاي ورزشی
♦ گردشگري ورزشی
♦ مدیریت پروژه در ورزش
♦ مدیریت مالی و اداري در ورزش
♦ مديريت ورزش (CSM) 
♦ مديريت اجرايي در فوتبال (CFA)
♦ مديريت منابع انساني در فوتبال
♦ مديريت رويدادهاي ورزشي در فوتبال
♦ مديريت اماكن و تجهيزات ورزشي در فوتبال
♦ نقش صنعت فوتبال در جامعه و اجتماع شهري
♦ برنامه اجرايي در مديريت ورزش (EPSM)
♦ برنامه اجرايي در بازاريابي ورزشي حرفه اي (EPPSM)
♦ مديريت رسانه هاي ورزشي
♦ مديريت رويدادهاي ورزشي
♦ مديريت اوقات فراغت و ورزش هاي تفريحي
♦ مديريت راهبردي در سازمان هاي ورزشي
♦ مديريت اماكن و تاسيسات ورزشي
♦ مديريت بازاريابي در ورزش

 

سلام، پشتیبان برگزیده پارس هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ