شرکت تکتا افق برگزیده پارس

مدیریت کیفیت

پیش از آن که با تعریف مدیریت کیفیت آشناشویم ،  بایدیاداوری کنیم که کیفیت یکی از کلماتی است که معمولا در خصوص یک کالا یا محصولی گفته می شود.برای کیفیت تعاریف متعددی وجود دارد و بسیاری از بزرگان حوزه مدیریت و کسب و کار تعاریف جالبی از کیفیت را ارائه کرده اند.

مدیریت کیفیت

کیفیت همه موراد زیر را دربر می گیرد:

  • مطابقت با مشخصات و نيازمندي ها
  • رضايت مشتري
  • به وجد آوردن مشتري
  • مناسب بودن براي منظور
  • مشتري برگردد اما محصول برنگردد
  • قابليت نگهداري و تعمير
  • قابليت اعتماد و دوام محصول
  • تحويل به موقع
  • بي نقص بودن
استاندارد ایزو ۹۰۰۱، که استاندارد سیستم مدیریت کیفیت است تعریفی از کیفیت ارائه کرده است که می توان گفت تعریفی کامل و جامع است.تعریف استاندارد ایزو ۹۰۰۱: میزان و درجه ای از برآورده شدن الزامات و خواسته ها.

سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

سیستم مدیریت کیفیت که اغلب QMS نامیده می‌شود، به عنوان یک سیستم رسمی تعریف شده که فرآیندها، رویه‌ها و مسئولیت‌های دستیابی به سیاست‌ها و اهداف کیفیت را مستند می‌کند. این سیستم به هماهنگی و هدایت فعالیت‌های سازمان برای تامین نیازهای مشتری و بهبود اثربخشی و کارآیی آن به‌صورت مداوم کمک می‌کند. QMS باید مختص محصول یا خدماتی باشد که ارائه می‌دهید. بنابراین متناسب سازی آن با نیازهای شما بسیار مهم است.

سیستم مدیریت  کیفیت اهداف زیر را دنبال می کند:

* ایجاد یک چشم‌انداز برای کارمندان

* تعریف استاندارد برای کارمندان

* ایجاد انگیزش در سازمان

* تعیین هدف برای کارمندان

* کمک به جلوگیری از مقاومت در مقابل تغییر

* کمک به جهت‌دهی به فرهنگ سازمانی

 

شرکت تکتا افق برگزیده پارس با توجه به ارتباط با سازمان های دولتی ، خصوصی ، تولیدی ، خدماتی و غیره با همکاری اداره استاندارد و سازمان نظارت بر غذا و دارو ، دوره های آموزشی مدیریت کیفیت را با همکاری اساتید مجرب برگزار نموده و به نوعی در فرایندهای مدیریت کیفیت سازمان ها مشارکت داشته است. خوشبختانه این امر منجر به ارتباط دو سویه بین این مجموعه و مدیران ، کارشناسان کنترل کیفیت ، مسئولان فنی سازمان های مختلف شده است .

 


مخاطبان دوره مدیریت کیفیت:

» مدیران شرکت ها و سازمان ها

» کارشناسان و مسئولان فنی کنترل کیفیت در شرکت ها ، سازمان ها ، کارگاه های صنعتی و کارخانجات 

» کارشناسان و مسئولان فنی تضمین کیفیت در شرکت ها ، سازمان ها ، کارگاه های صنعتی و کارخانجات 

» کارشناسان ومهندسان آزمایشگاه ها ی کنترل کیفیت 

» مهندسان و کارشناسان رشته های صنایع غذایی ، خودرو ، پلیمر و غیره

» متقاضیان کار درحوزه مدیریت کیفیت و استاندراد 

» دانشجویان رشته های مهندسی 

 


گواهینامه های قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی مدیریت کیفیت:

 

نمونه گواهینامه آموزشی

 

۱-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس با مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و دارای امتیاز بازآموزی 

۲-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ، مشترک با سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس(جهت دوره های مشترک)(رایگان و با هزینه دوره )

۳-گواهینامه معتبر لاتین شرکت تکتا افق برگزیده پارس و دارای قابلیت استعلام (هزینه : ۵۰۰۰۰ تومان)

۴-گواهینامه معتبر پایان دوره شرکت تکتا افق برگزیده پارس با قابلیت استعلام (با مجوز سازمان های صادر کننده مجوزهای مرکز (رایگان و با هزینه دوره)

۵-ترجمه رسمی گواهینامه در سربرگ وزارت دادگستری و با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جهت مهاجرت(هزینه ۵۰۰۰۰۰ تومان)

 

 


نمونه گواهینامه دوره های آموزشی :

 

گواهینامه آموزشی صنعت معدن و تجارت                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


دپارتمان مدیریت کیفیت در این مجموعه علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره در زمینه های مختلف استانداردهای کیفی در زمینه های مدل های تعالی سازمانی (EFQM) و مدل های سرآمدی و جایزه کیفیت در دنیا ،مدیریت کیفیت جامع (TQM)  ، بهبود کیفیت مستمر (CQI) و نیاز سنجی سازمان ها فعالیت دارد .در راستای فعالیت های تخصصی این دپارتمان، دوره های آموزشی به شرح زیر، در زمینه های مختلف صنعتی و با همکاری اساتید مورد تایید اداره استاندارد و با رویکرد پوشش نیاز واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی برگزار می‌شود :

 

– ﻣﻬﺎرت ﻣﺸﺎوره و ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖISO 9001
– آﺷﻨﺎﯾﯽ ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ استاندارد ISO 9001:2015
ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺗﺠﻬﯿﺰات ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 13485
– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت و راﻫﻨﻤﺎي ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 9001:2015

ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت، ﺳﺎﺧﺖ و ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻣﺨﺎﺑﺮاﺗﯽ و زﻧﺠﯿﺮه ﺗﺎﻣﯿﻦ TL9000

– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت، ﻃﺮاﺣﯽ و اﺳﺘﻘﺮار ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺗﺠﻬﯿﺰات ﭘﺰﺷﮑﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 13485
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﻌﺖ رﯾﻠﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪاردISO 22163:2017
– ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﻌﺖ رﯾﻠﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪاردISO 22163:2017
– ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﻌﺖ رﯾﻠﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪاردISO 22163:2017
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎي اﻗﺘﺼﺎدي RM Enterprise
– ﻃﺮاﺣﯽ و اﺳﺘﻘﺮار ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي اﺳﺘﺎﻧﺪارد  ISO 31000:2018
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ و ﻓﺮﺻﺖ در اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻫﺎي ISO45001:2018و ISO 14001: 2015
– ﻃﺮاﺣﯽ ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﻔﮑﺮ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ رﯾﺴﮏ
– ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي اﻗﺪام اﺻﻼﺣﯽ و روﯾﮑﺮد ﭘﯿﺸﮕﯿﺮاﻧﻪ ( CAPA) ﺑﺎ روﯾﮑﺮد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ در اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO9001:2015
– ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت
– ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﮔﺎه ﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮان ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت
– ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي  ISO/IEC 27000 & ISO 31000
– ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ISO/IEC 27002:2013 و ISO/IEC 27001:2013
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺨﺎﻃﺮات در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻣﻨﯿﺖ اﻃﻼﻋﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ISO 31000:2009 & ISO/IEC 27005:2011
– روش ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺧﻂ ﻣﺒﻨﺎ و ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي اﻧﺮژي اﺳﺘﺎﻧﺪاردISO 50006:2014
– روش ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺧﻂ ﻣﺒﻨﺎ و ﺷﺎخص اﻧﺮژي اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 50001:2011
– ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺮژي اﺳﺘﺎﻧﺪاردISO 50001:2018
– ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﻤﯿﺰي و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺼﺮف اﻧﺮژي در ﺻﻨﻌﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪارد AS/NZS3598,ISO 50002:2014
– ارزﯾﺎﺑﯽ ، اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي و ﺻﺤﻪ ﮔﺬاري ﺧﻂ ﻣﺒﻨﺎ وﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي ﻋﻤﻠﮑﺮد اﻧﺮژي در ﺳﺎزﻣﺎن
– ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺮژي اﺳﺘﺎﻧﺪاردISO 50001:2018 و  ISO 19011:2018
– ﭘﺎﯾﺶ و ﻫﺪف ﮔﺬاري اﻧﺮژي(Targeting & Energy Monitoring)
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺮژي و روش ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮف حامل اﻧﺮژي در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺳﯿﻤﺎن
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺮژي و روش ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮف ﺣﺎمل اﻧﺮژي در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺷﯿﺸﻪ
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺮژي و روش ﮐﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮف ﺣﺎمل اﻧﺮژي در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻟﺒﻨﯽ
– ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 29001:2020
– ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺧﻄﺮات و ارزﯾﺎﺑﯽ رﯾﺴﮏ در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ و ﮔﺎزاﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 17776:2016
– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﻣﻤﯿﺰي و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﺮژي ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ در اﯾﺴﺘﮕﺎه ﻫﺎي ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻓﺸﺎر ﮔﺎز ﻃﺒﯿﻌﯽ
– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت، ﺳﺎﺧﺖ و ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ در ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز اﺳﺘﺎﻧﺪاردISO 29001: 2020
– اﯾﻤﻨﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺎر اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي OSHA
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﯾﻤﻨﯽ ﺗﺮاﻓﯿﮏ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 39001:2012
– ﻃﺮاﺣﯽ ، ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي و روش ﻫﺎي ارزﯾﺎﺑﯽ و ﻣﻤﯿﺰي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ HSE ﺑﺮ اﺳﺎس راﻫﻨﻤﺎ IOGP
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ اﯾﻤﻨﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺣﺮﻓﻪ اي ﺑﺮ اﺳﺎس اﻟﺰاﻣﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 17776 و ISO 45001
– ﻣﻬﺎرت ﻫﺎي ﻣﺸﺎوره و ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ  ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ ، اﯾﻤﻨﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺣﺮﻓﻪ اي ISO45001
– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت و راﻫﻨﻤﺎي ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﯾﻤﻨﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺣﺮﻓﻪ اي در ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 45001: 2018
– روﯾﮑﺮد و ارزﯾﺎﺑﯽ ﭼﺮﺧﻪ ﺣﯿﺎت زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ در اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 14044
– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت و راﻫﻨﻤﺎي ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ در ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 14001: 2015
– ﺷﺎﺧﺺ ﮔﺬاري و ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ  و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﻄﺒﺎق اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 14031 و  ISO 19600
– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت و ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎزي IATF 16949:2016
– ﻣﺒﺎﻧﯽ، ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت، ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎزي و ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ISO 10015:2019 
– ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﺗﺸﺮﯾﺢ اﻟﺰاﻣﺎت و ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﺳﺘﻘﺮار ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ISO 30401:2018
– ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﺪاوم ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي  ISO 22301:2012 & ISO 22313:2012
– ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ISO/IEC20000-2:2012 و ISO/IEC20001-1:2011
– ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ISO45001:2018 و آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﻬﺎرت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮاي ﻣﻤﯿﺰان داﺧﻠﯽ
– ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ISO 14001:2015 و آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﻬﺎرت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮاي ﻣﻤﯿﺰان داﺧﻠﯽ
– ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ ISO 9001:2015 و آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﻬﺎرت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮاي ﻣﻤﯿﺰان داﺧﻠﯽ
– ﻃﺮاﺣﯽ ﻧﯿﺮوﮔﺎه ﺑﺎدي ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰار WindPro
– ﻃﺮاﺣﯽ ، ﭘﯿﺎده ﺳﺎزي و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداري  از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺮق و ﺣﺮارت( CHP)
– ﻃﺮاﺣﯽ ﺑﺮاي ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺳﺎﺧﺖ، ﻃﺮاﺣﯽ ﺑﺮاي ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻣﻮﻧﺘﺎژ(DFM/DFA)
– ﻃﺮاﺣﯽ و اﺳﺘﻘﺮار ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﺮاﯾﻂ اﺿﻄﺮاري درﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 22320 
– ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن BMS- ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ
– ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﮔﺎه ﺳﺎزي ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﺪاوم ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 22301:2012
– ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ  و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮي اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﻫﺎي ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ SA8000  و  ISO 26000
– ﺳﻨﺠﺶ  رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮي در ﺑﺨﺶ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺪل SERVQUAL
– ﺟﺎري ﺳﺎزي اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﺑﺮاﺳﺎس ﮐﺎرت اﻣﺘﯿﺎز ﻣﺘﻮازن در ﺳﺎزﻣﺎن BSC
– روش ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداري و ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﯿﻔﯽ اﻗﻼم و ﻗﻄﻌﺎت اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ISO 3951 و ISO 2859
– آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺗﮑﻨﯿﮏ  ارزﯾﺎﺑﯽ °۳۶۰ ﮐﺎرﮐﻨﺎن در ﺟﻬﺖ ﺑﻬﺒﻮد رﻓﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ
– آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺷﺎﺧﺺ ﺗﻌﺪاد ﺧﻄﺎ در ﻫﺮ ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﻓﺮﺻﺖ ﺧﻄﺎ DPMO
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮاي ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﭘﺎﯾﺪار ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO  ۹۰۰۴:۲۰۱۸
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺼﺮف و ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻫﻮاي ﻓﺸﺮده در ﺗﺎﺳﯿﺴﺎت  و ﮐﺎرﺧﺎﻧﺠﺎت  ﺻﻨﻌﺘﯽ
– ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﻧﻄﺒﺎق ﺑﺎ ﻧﯿﺎز ﻫﺎ و اﻧﺘﻈﺎرات ذﯾﻨﻔﻌﺎن در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﺪﯾﺪ اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 19600
– ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺷﺎﺧﺺ ﮔﺬاري، ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺗﺪوﯾﻦ اﻫﺪاف در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ
– ﻃﺮح رﯾﺰي ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ وﯾﮋه ﻣﺪﯾﺮان ﺗﻌﺎﻟﯽ
– ﻃﺮح رﯾﺰي ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮل APQP وﯾﺮاﯾﺶ ۲۰۰۸
– ﺗﺸﺮﯾﺢ ﭼﺎرﭼﻮب ﻓﺮآﯾﻨﺪي از دﯾﺪﮔﺎه EFQM ﺑا ﻣﺘﺪ Philips
– ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﻣﺪل ﺟﺎﯾﺰه ﻣﻠﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ اﯾﺮان
– ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي ﻣﺪل ﺳﺮآﻣﺪي EFQM  وﯾﺮاﯾﺶ ۲۰۲۰
– ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺧﻄﺎ و اﺛﺮات ﻧﺎﺷﯽ از آن FMEA وﯾﺮاﯾﺶ ۲۰۱۹
– ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺧﻄﺎ و اﺛﺮات ﻧﺎﺷﯽ از آن FMEA وﯾﺮاﯾﺶ ۲۰۱۹
– ﮐﺎرﮔﺎه آﺷﻨﺎﯾﯽ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﻧﺴﺒﺖ ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ در آﻣﻮزش (ROI)
– ﮐﺎرﮔﺎه ﻋﻤﻠﯽ ﻓﻨﻮن و روش های اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺣﺮارﺗﯽ
– ﻓﻨﻮن ﺧﻄﺎﻧﺎﭘﺬﯾﺮي Poka Yoke ﺑﺮاي ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺎﻫﺎي اﻧﺴﺎﻧﯽ
– ﺧﻮدارزﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺪل EFQM وﯾﺮاﯾﺶ ۲۰۲۰

 


اصول ۸ گانه مدیریت کیفیت:

دمینگ فلسفه تفکر خود را بر اساس هشت اصل زیر بیان کرد که از آن ها به اصول هشت‌گانه مدیریت کیفیت یاد می‌کنند. کل مفاهیم مدیریت کیفیت بر ستون این هشت اصل استوار هستند.

 

۱-سازمان مشتري‌گرا

سازمان به مشتريان خود وابسته است. بنابراين بايد نيازهاي فعلي و آتي آنان شناخته شود، الزامات آن ها برآورده شده و تلاش گردد كه از الزامات مشتري پا فراتر گذاشته شود.

۲-راهبري

راهبران، وحدت در هدف، مسير و محيط داخلي سازمان را ايجاد مي‌نمايند. آن ها محيطي را بوجود مي‌آورند كه در آن، كاركنان به طور كامل مشاركت داشته و سازمان بتواند به اهدافش دست پيدا كند.

۳-مشاركت همكاران

كاركنان در كليه سطوح، اساس يك سازمان را تشكيل مي‌دهند.مشاركت كامل آن ها باعث مي‌شود تاتوانايي‌هايشان در جهت منافع سازمان به كار گرفته شود.

۴-تفكر فرآيندگرا

نتايج مورد انتظار، هنگامي كه منابع و فعاليت‌هاي مرتبط با آن ها به صورت ”فرآيند” اداره شوند، بسيار كاراتر به دست مي‌آيند.

۵-تفكر سيستمي به مديريت

شناسايي، درك و اداره كردن سيستمي از فرآيندهاي مرتبط براي يك هدف معين شده موجب اثربخشي و كارايي سازمان مي‌گردد.

۶-بهبود مستمر

يكي از اهداف دائمي سازمان بهبود مستمر مي‌باشد.

۷-تصميم‌گيري برپايه موضوع

تصميم‌گيري مؤثر و صحيح بر پايه تحليل منطقي اطلاعات و داده‌ها.

۸-ارتباط با تأمين‌كنندگان برپايه منافع متقابل

توانايي سازمان و تأمين‌كنندگان آن در ايجاد ارزش به وسيله برقراري رابطه متقابل بر پايه منافع مشترك، افزايش مي‌يابد.

 


ارکان مدیریت کیفیت:

 

 

مدیریت کیفیت

 

 

۱- طرح‌ريزي كيفيت (Quality Planning)

بخشي از مديريت كيفيت كه بر روي تنظيم اهـداف كيـفي و مشخص نمودن فرآيندهاي عملياتي و منابعي كه به برآورده‌سازي اين اهـداف / الزامات  مي‌انجامد، متمركز مي‌گردد.

۲- كنترل كيفيت (Quality Control)

بخشي از مديريت كيفيت، كه بر روي برآورده‌سازي الزامات كيفيتي متمركز مي‌گردد.

۳- تضمين كيفيت (Quality Assurance)

بخشي از مديريت كيفيت كه بر روي فراهم‌آوري اطمينان لازم از اينكه الزامات كيفيتي برآورده مي‌گردند متمركز مي‌گردد.

 ۴- بهبود كيفيت (Quality Improvement)

بخشي از مديريت كيفيت كه بر روي افزايش توانايي برآورده‌سازي الزامات كيفيتي تمركز مي‌نمايد.

 


تفاوت کنترل کیفیت و تضمین کیفیت:

این سوال همیشه برای برخی از افراد مطرح شده است که تضمین کیفیت چه تفاوتی با کنترل کیفیت دارد؟ در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم: 
در بعضی از سازمان‌ها علاوه بر واحد کنترل کیفیت، واحدی مجزایی برای تضمین کیفیت درنظر گرفته شده است و در برخی دیگر از سازمان واحد کنترل‌کیفیت با عنوان کنترل و تضمین کیفیت مسئولیت هر دو فعالیت را برعهده دارد.

تضمین کیفیت و کنترل کیفیت دو اصطلاح اند که اغلب به صورت متقابل استفاده می‌شوند. اگر چه این دو اصطلاح مشابه هم هستند، اما تفاوت‌های شاخصی بین این دو مفهوم وجود دارد.

 

 

تضمین کیفیت

 

تضمین کیفیت (QA):

به فرآیند استفاده شده برای ایجاد نتایج می پردازد و می تواند توسط یک مدیر، مشتری یا حتی یک شخص ثالث انجام شود.نمونه هایی از تضمین کیفیت عبارتند از چک لیست های فرآیند،ممیزی پروژه و روش شناسی و توسعه استانداردها.

کنترل کیفیت (QC):

به فعالیت های مرتبط با کیفیت مربوط به ایجاد نتایج پروژه اشاره دارد. کنترل کیفیت برای تأیید اینکه نتایج ارائه شده از کیفیت قابل قبول است و آن ها کامل و درست هستند استفاده می شود. نمونه هایی از فعالیت های کنترل کیفیت عبارتند از بازرسی و فرایند تست.

فعالیت های تضمین کیفیت قبل از شروع تولید تعیین شده و در حالی که محصول در حال توسعه است انجام می شود. در مقابل، فعالیت های کنترل کیفیت بعد از توسعه محصول انجام می شود.

 


سیستم مدیریت کیفیت در سازمان ها:

 

بدون شك در حركت به سمت جهاني شدن، كيفيت يك عامل تاثيرگذار است. در روند توسعه صنعت و بازرگاني، يكپارچگي اقتصاد جهاني و رشد و اشباع بازار، كيفيت نقش اصلي را ايفا كرده و يكي از مهم ترين عامل هاي رقابت سازمان و موفقيت در بازارهاي ملي، منطقه اي و جهاني به شمار مي آيد.
مديريت كيفيت روشي براي اداره يك سازمان است كه اساس آن بر كيفيت و مشاركت همه اعضاي سازمان استوار است و هدف آن نيل به موفقيت بلندمدت از طريق جلب رضايت مشتري و تامين منافع همه افراد ذي نفع است.

 

 

مدیریت کیفیت

 

 

سیستم مدیریت کیفیت یا QMS از این جهت دارای اهمیت که شامل کلیه فعالیت‌هایی است که سازمان برای تهیه محصولات و خدمات متمرکز بر مشتریان انجام می‌دهد و این دلیل فعالیت سازمان می‌باشد. QMS که شامل فرایندهای لازم برای رسیدن به این هدف است، به شما کمک می‌کند تا نتایج مداوم را به مشتریان و سایر سهامداران خود ارائه دهید. این امر موجب پیشرفت و رشد شما می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود QMS را براساس الزامات استانداردی که به عنوان تامین‌کننده فرآیندهای قابل قبول مورد توافق برای اطمینان از رضایت و بهبود مشتری شناخته شده است، ایجاد کنید.

هر یک از عناصر سیستم مدیریت کیفیت دستیابی به اهداف کلی تامین نیازهای مشتری و سازمان را تسهیل می‌کند. سیستم‌های مدیریت کیفیت باید نیازهای منحصر به فرد سازمان را برطرف نماید. با این حال، عناصر مشترک همه سیستم‌ها شامل موارد زیر است:

 

– سیاست‌ها و اهداف کیفی سازمان

– راهنمای کیفیت

– رویه‌ها، دستورالعمل‌ها و سوابق

– مدیریت اطلاعات

– فرایندهای داخلی

– رضایت مشتری از کیفیت محصول

– فرصت‌های بهبود

– تجزیه و تحلیل کیفیت

 

ایجاد و اجرای QMS:

قبل از ایجاد یک سیستم مدیریت کیفیت، سازمان شما باید فرآیندهای متصل و چندمنظوره مختلف را شناسایی و مدیریت کند. این موجب می‌شود تا از رضایت مشتری اطمینان حاصل شود. طراحی QMS باید تحت تاثیر اهداف مختلف، نیازها، محصولات و خدمات ارائه شده توسط سازمان باشد. این ساختار تا حد زیادی بر اساس چرخه برنامه‌ریزی- انجام- بررسی- اقدام (PDCA) صورت می‌گیرد و امکان بهبود مداوم محصول و QMS را فراهم می‌کند. مراحل اساسی برای پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت به شرح زیر است:

طراحی و ساخت

بخش‌های طراحی و ساخت به منظور توسعه ساختار QMS، شامل فرایندها و برنامه‌های آن برای پیاده‌سازی هستند. مدیریت ارشد باید بر این بخش نظارت داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که نیازهای سازمان و نیازهای مشتریان نیروی محرکه توسعه سیستم‌ها هستند.

استقرار

با تقسیم هر فرآیند به زیرفرآیند و آموزش کارکنان در مورد اسناد، ابزارها و معیارها، استقرار بهتر صورت می‌گیرد. همچنین استفاده از اینترانت‌های شرکت به طور فزاینده‌ای به استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت کمک خواهد کرد.

کنترل و اندازه گیری

کنترل و اندازه‌گیری دو زمینه ایجاد یک سیستم مدیریت کیفیت است که عمدتا از طریق ممیزی‌های منظم انجام می‌شود. مشخصات از یک سازمان به سازمان دیگر بسته به اندازه، خطرات بالقوه و تاثیرات محیطی بسیار متفاوت است.

بررسی و بهبود

هر فرایندی را بسته به هدف، اثربخشی و کارایی آن بررسی کنید. سپس نتایج حاصله را به هم متصل کرده و بهترین روش‌ها و فرآیندها را براساس داده‌های جمع‌آوری شده، طراحی نمایید.

 

 


برگزاری دوره های برون سازمانی :

سازمان ها می توانند دوره های آموزشی مدیریت کیفیت را در شرکت خود برگزار نمایند.این امر در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی دارد. لذا در صورت نیاز به برگزاری دوره های تخصصی حوزه مدیریت کیفیت در سازمان شما ، فرم ذیل را تکمیل نمایید.

 

برای دسترسی به فرم درخواست دوره کلیک کنید

 

این دپارتمان در بخش های زیر فعالیت داشته و امکان ارائه خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره دارد :

کلیه سازمان ها و درخواست کنندگان عزیز می توانند جهت اجرای پروژه های مدیریت کیفیت ، با استفاده از تیم تخصصی شرکت تکتا افق برگزیده پارس این راه را هموار و تسریع نموده و از خدمات ما جهت پیشبرد اهداف با بهره وری و اثربخشی بیشتر استفاده نمایند .

برای دسترسی به فرم مشاوره کلیک کنید

دوره های آموزشی :
♦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﻧﺠﯿﺮه ﺗﺎﻣﯿﻦ ISO 28000
ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺪﯾﺮﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ
ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﺗﻀﻤﯿﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ
 ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺮاي ﮐﺎرﮐﻨﺎن
ﮐﺎرﮔﺎه ارزﯾﺎﺑﯽ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ
ﻣﻤﯿﺰي داﺧﻠﯽ IATF 16949:2016
ﻣﻤﯿﺰي ﻣﺤﺼﻮل ﺑﻪ روش SQFE
ﻣﻤﯿﺰي (آدﯾﺖ) ﻓﺮاﯾﻨﺪ
ﻃﺮح رﯾﺰي ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﺤﺼﻮل APQP
ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي MSA
ﮐﻨﺘﺮل ﻓﺮآﯾﻨﺪ آماری SPC
ارزﯾﺎﺑﯽ رﯾﺴﮏ در IATF 16949:2016
ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻗﻄﻌﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪي PPAP
روش های ﻋﺎﯾﻘﮑﺎري ﺣﺮارﺗﯽ
اﺻﻮل و ﮐﺎرﺑﺮداﻧﺮژي ﻫﺎي ﺗﺠﺪﯾﺪﭘﺬﯾﺮ
ﻃﺮح رﯾﺰي اﻧﺮژي
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺼﺎرف اﻧﺮژي در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن
ﻣﻤﯿﺰي اﻧﺮِژي در ﺻﻨﻌﺖ
ﻃﺮاﺣﯽ و ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﺎﯾﺪار ISO 14062
ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺳﻼﻣﺖ
آشنایی با ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ IMS
ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﺎرﺷﻨﺎس HSE ﺑﺮاي ﺻﻨﺎﯾﻊ
ﻃﺮاﺣﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﺑﺮ اﺳﺎس اﻟﮕﻮي COSO
ﻣﺪل ﻫﺎي ارزﯾﺎﺑﯽ ﺑﻠﻮغ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر
ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﻤﯽ رﯾﺴﮏ QRA
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ ﻓﺮآﯾﻨﺪي
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺑﺎ روﯾﮑﺮد HSE
ﮐﻤﮏ ﻫﺎي اوﻟﯿﻪ و ارﮔﻮﻧﻮﻣﯽ
ﭘﺎﯾﺶ و اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﻋﻮاﻣﻞ زﯾﺎن آور
ﮐﻨﺘﺮل ﻓﺮآﯾﻨﺪ آﻣﺎري SPC
ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي MSA
ﻃﺮاﺣﯽ آزﻣﺎﯾﺶ ﻫﺎ DOE
روﯾﮑﺮد ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺘﺪوﻟﻮژي ﺷﺶ ﺳﯿﮕﻤﺎ б۶
ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﮐﯿﻔﯿﺖ COQ
ﮔﺴﺘﺮش ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﯿﻔﯿﺖ QFD
ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﻠﻞ رﯾﺸﻪ اي (PS)
آﺷﻨﺎﯾﯽ و ﮐﺎرﺑﺮد ﻋﻤﻠﯽ TRIZ
ﺗﺤﻠﯿﻞ آﻣﺎري ﺑﺎ ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS
ﻃﺮاﺣﯽ و ﺑﻬﺒﻮد ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ(APQC)
ﺗﺮﺑﯿﺖ ارزﯾﺎب و ﺧﻮدارزﯾﺎﺑﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ
ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ وﯾﮋه ﻣﺪﯾﺮان ارﺷﺪ
ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎي ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه
اﺻﻮل ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ
ﻧﻈﺎم اراﺳﺘﮕﯽ ۵S
اﺻﻮل ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ
اﻟﮕﻮﺑﺮداري ﺳﯿﺴﺘﻤﺎﺗﯿﮏ Benchmarking
ﮐﺎرﮔﺎه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﺎﻣﻊ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﻧﺎب ﻫﻮﺷﯿﻦ ﮐﺎﻧﺮي
ﮐﺎر ﺗﯿﻤﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺪل Belbin
ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺘﺮاﺗﮋي ﻣﺤﻮر
ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺳﺎزﻣﺎن(CSR)
اﺑﺰارﻫﻔﺘﮕﺎﻧﻪ ﮐﯿﻔﯿﺖ۷ Quality Tools
داده ﮐﺎوي DM  و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﭘﻮﺷﺸﯽ دادهDEA
ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده آﻣﺎري ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ISO 10017
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺸﻢ
ﻣﺪﻟﺴﺎزي ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر BPMN2
ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻣﺠﺪد ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر BPR
ﺟﺎﻧﺸﯿﻦ ﭘﺮوري
ﻧﻈﺎم اﻧﮕﯿﺰش ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮديIDP
اﺳﺘﻔﺎده از Onet در ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺸﺎﻏﻞ
ﻣﻬﺎرت ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ
آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﮐﺎر
ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮدي ﻣﺪﯾﺮان و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ PDP
ﺳﻄﺢ ﺑﻨﺪي و ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﮐﻠﯿﺪي
ﮐﺎرﮔﺎه ﻣﻬﺎرت ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻮﺛﺮ ﮐﺎرﮐﻨﺎن
ﻫﺰﯾﻨﻪ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ(ABC)
ﺗﺪوﯾﻦ ﻃﺮح ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر Business Plan
ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻣﺤﺪودﯾﺖﻫﺎ TOC
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي و ﮐﻨﺘﺮل ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺗﻮﻟﯿﺪ
سلام، پشتیبان برگزیده پارس هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ