شرکت تکتا افق برگزیده پارس

خوراک و فراورده های کشاورزی

 

شرکت تکتا افق برگزیده پارس به عنوان همکار آموزشی و پژوهشی اداره استاندارد و نظارت بر غذا و دارو با استفاده از اساتید مجرب و با سابقه درصدد است با ایجاد بستر مناسب و در نظر گرفتن ساز وکارهای لازم ، ضمن هدایت دانشجویان ، مسوولان فنی ، مدیران ، کارشناسان کنترل کیفیت به رفع نیازهای علمی بر اساس استاندارد ها و ضوابط سازمان نظارت بر غذا و دارو  برآید.

 

دپارتمان خوراک و فراورده های کشاورزی

 

 

دپارتمان خوراک و فراورده کشاورزی در زمینه های زیر فعالیت دارد:

 

– برگزاری دوره های آموزشی، کاربردی با رویکرد استانداردسازی با هدف توجه به اولویت های کلیدی کشور در حوزه غذا و ارتقا ایمنی مواد غذایی و ارتقا کارایی صنایع و با کسب امتیاز ویژه مسوولان فنی و معرفی به بازار کار

– برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی برای کارشناسان کنترل کیفیت، ادارات کل استانی و سایر متقاضیان

– برگزاری دوره های کارآموزی و ارائه بسته های آموزشی کارورزی برای دانشجویان و دانش آموختگان (همکاری با دانشگاه ها)

– برگزاری کارگاه های آموزشی نظری و عملی (در محیط های آزمایشگاهی)

– انجام فعالیت های مشاوره ای به منظور ارتقا سطح کیفیت واحدهای تولیدی و صنعتی ، اجرا و پیاده سازی و ممیزی استاندارد ها با رویکرد تضمین کیفیت

– ارائه ایده های نوین به صنایع مرتبط و رفع موانع تولید با استفاده از اساتید مجرب درحوزه های مختلف صنایع غذایی و کشاورزی

– مشاوره جهت حفظ ایمنی و ارتقا کارایی محصولات در حوزه های صنایع غذایی و کشاورزی

– تهیه گزارش های تحلیلی در صنایع مرتبط

– برگزاری همایش و سمینارهای تخصصی در راستای ترویج استانداردسازی و ارتقا کیفیت

– تولید محتوای علمی و بسته های استانداردسازی،برای رفع نیازهای صنعت و خدمات با استفاده از اساتید با سابقه مرتبط

– انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی – پژوهشی و آموزشی با مراکز علمی و دانشگاه ها

– ارائه خدمات مشاوره فنی به واحد های صنعتی با رویکرد ارتقا کیفیت، کاهش ضایعات و رفع موانع تولید

– استقرار سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی مانند: سری ایزو ۲۲۰۰۰ و – HACCP

– مشاوره به منظور تدوین استانداردهای کارخانه ای در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی

 

 


مخاطبان دوره خوراک و فراورده های کشاورزی:

» سرمایه گذاران صنعت غذا

» مدیران تولید کارخانجات صنایع غذایی

» مسئولین فنی کارخانجات صنایع غذایی

» کارشناسان تولید

» مدیران کنترل کیفیت

» کارشناسان کنترل کیفیت

» آزمایشگاه های زنجیره مواد غذایی

» مدیران سازمان های مربوط به زنجیره غذا 

» کارگاه ها و کارخانجات کوچک و بزرگ تولید کننده مواد غذایی

» دانشجویان رشته های مهندسی کشاورزی گرایش های صنایع غذایی،شیلات،بهداشت و ایمنی مواد غذایی و غیره

» دانشجویان کلیه رشته های مرتبط  

» کلیه افراد علاقمند به سرمایه گذاری و راه اندازی در بخش صنایع غذایی

 


گواهینامه های قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی خوراک و فراورده های کشاورزی:

 

نمونه گواهینامه آموزشی

 

۱-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس با مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و دارای امتیاز بازآموزی 

۲-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ،با مجوز و تاییدیه اداره نظارت بر غذا و دارو و دارای امتیاز بازآموزی(ویژه مسئولین فنی و کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت)

۳-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ، مشترک با سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس(جهت دوره های مشترک)(رایگان و با هزینه دوره )

۴-گواهینامه معتبر لاتین شرکت تکتا افق برگزیده پارس و دارای قابلیت استعلام (هزینه : ۵۰۰۰۰ تومان)

۵-گواهینامه معتبر پایان دوره شرکت تکتا افق برگزیده پارس با قابلیت استعلام (با مجوز سازمان های صادر کننده مجوزهای مرکز (رایگان و با هزینه دوره)

۶-ترجمه رسمی گواهینامه در سربرگ وزارت دادگستری و با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جهت مهاجرت(هزینه ۵۰۰۰۰۰ تومان)

 

 


نمونه گواهینامه دوره های آموزشی :

 

                                       گواهینامه آموزشی

 

 

 

 

 

 

 

گواهینامه آموزشی                                       

 

 

 


اهمیت خوراک و صنایع غذایی:

با توجه به افزایش روز افزون جمعیت کشورهای جهان و به تبع آن نیاز بیشتر این جمعیت به منابع غذایی ، موجب شده است که کاهش منابع غذایی یکی از مهم ترین دغدغه های هر کشور باشد. از این رو اغلب کشورها به فکر استفاده بهینه از منابع غذایی موجود در کشور خود و همچنین روش های مناسبی که این منابع غذایی را حفظ و مانع از هدر رفتن آن ها شود هستند.

دپارتمان خوراک و فراورده کشاورزیتامین کردن منابع غذایی جدید ، بسته بندی های مناسب منابع غذایی برای حفظ بهتر و افزایش کیفیت ﺁن ها و … از جمله مواردی هستند که امروزه به دلیل افزایش جمعیت و توسعه جامعه ها بسیار حائز اهمیت است.علاوه بر این به دلیل پیشرفت کردن علم و صنعت در جوامع، عادات و سبک های غذایی جدیدی در بین مردم به وجود آمد که نیاز به تنوع محصولات غذایی و کمک غذایی را افزایش داده است.نیاز و توجه دولت به کیفیت و کمیت منابع و محصولات غذایی،ارتباط مستقیمی است که این رشته با سلامت مردم دارد و همه این ها از جمله مواردی هستند که جایگاه و اهمیت این رشته را در جوامع نشان می دهد.


کنترل کیفیت در خوراک و فراورده های کشاورزی:

 تغذیه از جمله نیازهای بنیادی جامعه بشری است و کنترل کیفیت مواد غذایی نقش حیاتی در سلامت انسان دارد.تأمین غذای با کیفیت، سالم و کافی برای جمعیت کشور همواره مسئله ای اساسی برای دولت مردان و متخصصان در این زمینه بوده است و یک رکن مهم در تغذیه صحیح می باشد، که به موازات آن کنترل دقیق و مناسب ماده غذایی در فرآیند تولید تا مصرف نیز، حائز اهمیت می باشد.

کنترل کیفیت سیستمی است جهت رسیدن به سطح مطلوبی از کیفیت یک محصول یا یک فرآیند تولیدی و نگهداری آن با برنامه ریزی دقیق، استفاده از ماشین آلات مناسب، بازرسی مستمر و عمل اصلاح کننده تا زمانی که مورد نیاز باشد.

غذا در صورتی می تواند برای انسان مفید و نیازش را بر طرف کند که عاری از هر گونه آلودگی باشد در غیر این صورت باعث بروز انواع بیماری در مصرف کننده شده و از جنبه های مختلف ضررهای جبران ناپذیر به فرد و جامعه تحمیل می کند.کیفیت مواد غذایی، متاثر از آلودگی های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی است وجود هریک ازاین آلودگی ها کیفیت مواد غذایی و خوراکی را به لحاظ پزشکی و تغذیه ای مردود می کند. بنابراین وجود آزمایشگاه هایی که قادر به تولید نتایج معتبر و قابل اعتماد باشند نقش مهمی را در ارزیابی کیفیت محصولات غذایی ایفا می کنند.برخی مواد شیمیایی که در طی مراحل مختلف تولید مواد غذایی، به عنوان افزودنی به کار می روند، به دلیل داشتن خاصیت سرطان زایی و اثرات مضر دیگر، غیر مجاز شناخته شده اند، در صورتی که مواد افزودنی فراوانی که از نظر مصرف منعی ندارند مجاز می باشند. همچنین از زمان های دور، تقلب در مواد غذایی نتایجی همچون مسمومیت، مرگ و … را به بار آورده است.

از این رو، کنترل کیفیتی دقیق می تواند موجب تضمین سلامت موادغذایی مختلف گردد و آزمایش مواد غذایی می تواند کیفیت در مواد غذایی را تعیین کند که بر سلامت افراد تأثیر می گذارد.

 

 

دپارتمان خوراک و فراورده کشاورزی

 

کنترل کیفیت امروزه در تمامی صنایع مطرح است. از یک طرف، تولید محصولات مغایر با استاندارد های تعیین شده سبب افزایش ضایعات و هزینه های تولید می شود.از طرف دیگر، تولید محصولاتی که علاوه بر تامین نیاز های مشتریان، ایمنی و سلامت جامعه را در بر گرفته، بتواند در بازار مبادلات داخلی یا خارجی با محصولات مشابه خود رقابت کند، از مهم ترین اهدافی است که صنایع تولیدی مختلف به دنبال دستیابی به آن هستند.

 جهان کنونی که علوم و فناوری، با سرعت شگفت آوری در حال گسترش هستند، تولید صنعتی و کیفیت محصولات مدام در حال تغییر و تکامل است.از این رو ، مدیران موفق ، دریافته اند که کیفیت مطلوب امروز برای فردا یا فرداهای دیگر نمی تواند رضایت و انتظارات تغییر و تکامل یابنده مصرف کنندگان را برآورده کند. از این رو، کارخانجات پیشرفته بخش عمده ای از سرمایه مالی خود را صرف تحقیق، توسعه، نو آوری، مشاوره و آموزش کارمندان در سازمان خود می نمایند و تاکید اساسی بر این دارند که در زمینه بهبود کیفیت و خدماتی که ارائه می دهند تمامی کارکنان مسئولیت دارند.

دپارتمان خوراک و فراورده کشاورزی

مصرف کنندگان نیز، برای گزینش فرآورده های خوراکی، فرآورده ای را انتخاب می کنند که دارای کیفیت مناسب و پاسخگوی نیاز آنان باشد و تا زمانی که تولیدکننده، استاندارد های کیفیت را رعایت نماید همچنان محصول وی مورد استقبال مصرف کنندگان خواهد بود. بنابراین کنترل کیفیت مواد غذایی از نظر تولید کنندگان لازم و ضروری است و کارخانجات تولید کننده مواد غذایی ملزم به ایجاد آزمایشگاه های مجهز هستند تا بتوانند در مراحل مختلف تولید، محصول خود را تحت بررسی و کنترل قرار دهند.

بعد از ثبت شرکت و یا ثبت برند هر شرکت و یا مؤسسه ­ای که بتواند از علائم ایزو بر روی محصولات خود استفاده نماید، در واقع توانسته است کیفیت و برتری محصولات خود را به اثبات رسانده و مزیت رقابتی کسب کند و این یعنی موفقیت در عرصه تجارت جهانی و داد و ستد در سطح بین المللی.اخذ گواهینامه های ایزو تعهد شرکت ها و تولیدی ها را نسبت به مشتریان اثبات می کند و می توان به این کالا و شرکت تولید کننده آن اعتماد کرد.

ایزو (ISO) مخفف عبارت International Organization for Standardization سازمان بین المللی غیردولتی تشکیل یافته از نمایندگان مؤسسات استانداردسازی ملی است که در زمینه تدوین استانداردهای بین المللی فعالیت می­ کند. هدف این سازمان یکپارچه ­سازی تمامی فرایندها و روال انجام کارها با توجه به خواسته­ ها و شرایط قانونی تمامی کشورهاست ، به طوری که زیر سایه استانداردهای تدوین شده ­ی آن ، روند تولیدات تسهیل و میزان آن نیز افزایش یابد.

 

از آن جایی که ایزو یک سازمان بین المللی است در تمامی کشورهای عضو قابلیت اجرا دارد.لذا تمامی استانداردهایی که توسط ایزو وضع می­ شوند باید در همه ­ی کشورهای عضو پیاده ­سازی و اجرا شوند. در حال حاضر حدود ۱۶۴ کشور در این سازمان عضویت دارند که ایران و سازمان استاندارد ملی ایران نیز یکی از آن ها محسوب می شود.

هزاران استاندارد در زمینه های مختلف تدوین شده است که این استانداردها هر ۵ سال یک بار بررسی می شوند و در صورت نیاز تغییر و اصلاحات لازم بر روی آن ها انجام می شود.

 

 


بازارکار صنایع غذایی: 

نیاز جامعه به تنوع غذایی در حال افزایش است ، بنابراین رشته صنایع غذایی همچنان آینده روشنی دارد. امروزه به دلیل تولید مواد غذایی متنوع و با کیفیت در کارخانجات تولید مواد غذایی برای عرضه در داخل کشور و صادرات به کشورهای همسایه نیاز به متخصصان این رشته بیش از گذشته احساس می شود ، از این رو  با دادن وام های خود اشتغالی به فارغ التحصیلان صنایع غذایی این مهندسین را برای تاسیس کارخانه های تولید مواد غذایی و کارآفرینی تشویق می کنند.

 همچنین دانش آموختگان این حوزه می توانند در سازمان هایی مانند صنایع غذایی کشور ، انیستیتیو تحقیقات تغذیه ای ، سازمان غله کشور ، سازمان نظارت و بازرسی بر توزیع کالا ، سازمان چای کشور ، سازمان شیلات ایران ، سازمان های بازرگانی ، شرکت های سهامی شیر ، شرکت های سهامی دارو یا به عنوان کارشناس صنایع غذایی در آزمایشگاه ها ، موسسات تحقیقاتی ، موسسات مهندسی و زراعتی ، خط تولید کارخانه جات مواد غذایی ، بخش های کنترل کیفیت مشغول به کار شوند.

خوراک و کشاورزی 

همچنین افرادی که متقاضی مهاجرت هستند توجه داشته باشند که این رشته در دیگر کشورها نیز بسیار مورد توجه است چرا که سایر کشورها نیز نیاز به تامین غذای سالم و باکیفیت و بسته بندی شده برای مردم خود دارند.

در کل می توان گفت در تمام کشورها به دلیل نیاز مواد غذایی سالم و باکیفیت روز به روز در حال افزایش است و اینده روشنی را می توان برای این شغل پیش بینی نمود و صنایع غذایی هیچ وقت در انزوا قرار نخواهد گرفت.


برگزاری دوره های برون سازمانی :

سازمان ها می توانند دوره های آموزشی خوراک و فراورده های کشاورزی را در شرکت خود برگزار نمایند.این امر در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی دارد. لذا در صورت نیاز به برگزاری دوره های تخصصی خوراک و فراورده های کشاورزی در سازمان شما ، فرم ذیل را تکمیل نمایید.

 

برای دسترسی به فرم درخواست دوره کلیک کنید

 

این دپارتمان در بخش های زیر فعالیت داشته و امکان ارائه خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره دارد :

فرآورده های غذایی ، دانه های روغنی ، میوه ها و سبزی های تازه و فراوری شده ، غلات ، حبوبات و فرآورده های آن ، شیر و فرآورده های لبنی ، فراورده های گوشتی ،ادویه و چاشنی ، چای ، میکروبیولوژی ، خوراک دام و فراورده های دامی ، روغن ها و چربی های حیوانی و گیاهی ، آنالیز و ارزیابی حسی ، قهوه ، روش های افقی برای تعیین بیومارکرهای مولکولی ، سیستم های مدیریت ایمنی غذا ، کاکائو ، فرآورده های زنبور عسل ، قند و فراورده های قنادی ، غذاهای کنسرو شده و آماده مصرف ، ماشین آلات صنایع غذایی و خوارک دام ، آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی کشاورزی ، کیفیت آب -روش های میکروبیولوژی ، بازیافت آب ، آب و پساب ، نوشیدنی ها و آب میوه ، اسانس و عرقیات گیاهی ، ابزارهای اندازه گیری آلایندها ، آزمایشگاه ها و آزمون های میکروبی و شیمیایی ، تجهیزات آزمایشگاهی

 

برای دسترسی به فرم مشاوره کلیک کنید

دوره های آموزشی :
♦ الزامات مدیریت ایمنی ۲۰۱۸ ISO22000
♦ ممیزی مدیریت ایمنی ۲۰۱۸ ISO22000
♦ استاندارد رسیدگی به شکایاتISO10002
افزودنی در صنایع غذایی ISO22000 
♦ ارتقا کیفیت و ارزش تغذیه ای غلات
♦ روش تولید و خصوصیات پودر لبنی
♦ مواد غذایی غنی شده و فراسودمند
♦ مدیریت کنترل کیفیت در صنایع غذایی
ماشین های صنایع غذایی
فرآوری و بسته بندی خشکبار و ادویه
فرآوری و بسته بندی گوشت آبزیان
فرآوری و بسته بندی گوشت قرمز و طیور
فرآوری و بسته بندی حبوبات و غلات
فرآوری و بسته بندی انواع چای
اصول برچسب گذاری مواد غذایی
اصول کنترل کیفیت در صنایع غذایی
اصول بهداشت مواد غذایی
اصول تغذیه و مواد غذایی
اصول CIP در صنایع غذایی
اصول تغذیه و مواد غذایی
اصول طراحی کارخانجات 
میکروبیولوژی مواد غذایی
فرمولاسیون محصولات غذایی
♦ تکنولوژی روغن و چربی های خوراکی
تکنولوژی و فرمولاسیون گوشتی
♦ تکنولوژی و فرمولاسیون کنسروی
تکنولوژی و فرمولاسیون لبنی 
تکنولوژی و فرمولاسیون نان
تکنولوژی و فرمولاسیون فرآورده آردی
تکنولوژی مایکروویو در صنایع غذایی
تکنولوژی پرتودهی در صنایع غذایی
تکنولوژی نوین در صنایع غذایی
محصولات غذایی تراریخته(GMO)
تضمین نتایج آزمایشگاه باminitab
مدیریت ریسک میکروبی (MRM)
شناسایی تقلبات گلاب با GC-MS
سیستم ملی کنترل مواد غذایی
 کیفیت مراکز جمع آوری شیر خام
بهداشت و بازرسی گوشت کشتارگاه
رسوب و خوردگی در دیگ های بخار
ارزیابی حسی در صنایع غذایی
نمونه برداری کشاورزی و غذایی
میکروبیولوژی مواد غذایی
بسته بندی های نوین 
بسته بندی دمنوش و عرقیات
الزامات تولید محصولات غذایی ارگانیک
غذای حلال
بهداشت و ایمنی در صنایع غذایی
مدیریت ایمنی کار در آزمایشگاه
برچسب گذاری مواد غذایی
سردخانه و نگهداری مواد غذایی
انکپسولاسیون و کاربرد آن 
آزمایش میکروبی در صنایع غذایی
آزمايش شیمیایی در صنایع غذایی

 

سلام، پشتیبان برگزیده پارس هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ