نرمافزار مدیریت پروژه (Project Management Software) عبارتی است که انواع گوناگونی از نرمافزارها را شامل میشود از جمله تخمین زدن، طرح ریزی، زمان بندی، کنترل هزینه، مدیریّت بودجه، تخصیص منابع، نرمافزارهای ارتباطی و همکاری، مدیریت کیفیت، مستندسازی و سیستمهای مدیریتی که همگی با پروژههای بزرگ و پیچیده سروکار دارند. این نرمافزارها میتوانند جنبه عملیاتی را برای سطوح عملیاتی سازمانها و جنبه اطلاعاتی را برای سطوح مدیران ارشد و میانی سازمانها داشته باشند. مانند نرمافزارهای مربوط به سیستم اطلاعات مدیریت پروژهها. این نرمافزارها شامل گانت چارت نمودار گانت میشوند که میتوان با آن نشان داد چه زمانی یک کار شروع شده و در چه زمانی پایان مییابد.
در این راستا و جهت پوشش نیازهای کشور در این زمینه شرکت تکتا افق برگزیده پارس با همکاری و اخذ مجوز از اداره استاندارد دپارتمان مهندسی نرم افزار و مدیریت پروژه را با هدف برگزاری دوره های تخصصی مورد نیاز راه اندازی نموده و با استفاده از اساتید مجرب در تمام زمینه های کاربردی ، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مجازی (آنلاین و آفلاین ) و حضوری نموده است .
مخاطبان دوره نرم افزار و مدیریت پروژه :
» کارشناسان و مهندسان نرم افزار و مدیریت پروژه
» کارشناسان و مهندسان مکانیک و برق
» کارشناسان و مهندسان صنایع
» مدیران مالی و کنترل پروژه ها
» سرپرستان و مدیران شرکت ها و سازمان ها
» دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های نرم افزار و کنترل پروژه
گواهینامه های قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی نرم افزار و مدیریت پروژه:
۱-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس با مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و دارای امتیاز بازآموزی
۲-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ،با مجوز و تاییدیه سازمان استخدامی و اداری
۳-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ، مشترک با سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس(جهت دوره های مشترک)(رایگان و با هزینه دوره )
۴-گواهینامه معتبر لاتین شرکت تکتا افق برگزیده پارس و دارای قابلیت استعلام (هزینه : ۵۰۰۰۰ تومان)
۵-گواهینامه معتبر پایان دوره شرکت تکتا افق برگزیده پارس با قابلیت استعلام (با مجوز سازمان های صادر کننده مجوزهای مرکز (رایگان و با هزینه دوره)
۶-ترجمه رسمی گواهینامه در سربرگ وزارت دادگستری و با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جهت مهاجرت(هزینه ۵۰۰۰۰۰ تومان)
نمونه گواهینامه دوره های آموزشی :
نرم افزارهای مدیریت پروژه:
احتمالا شما تجربه کار با نرم افزارهای پریم اورا (Oracle Primavera) و مایکروسافت پراجکت (Microsoft Project) یا MSP که در ایران بسیار مرسوم است را داشته باشید. ولی در این مقاله، قصد داریم نگاهی به بهترین نرم افزارهای رایگان و پولی مدیریت پروژه، به جز این دو مورد بپردازیم. بعد از آشنایی با این نرم افزارها، بهترین نرم افزار متناسب با کسب و کار و تیم پروژه خودتان را انتخاب کنید.
۱-اینستاگانت (Instagantt)
اگر به دنبال نرم افزار آنلاین با قابلیت Gantt هستید؛ این ابزار مناسب است. این نرم افزار برای کار با Asana طراحی شده است و امکان برقراری ارتباط با برنامههای کاری مربوط به سایر منابع آنلاین را فراهم میکند. یعنی باید تمامی اطلاعات را یکباره وارد کرده و قادر به مشاهده عملکرد پلتفرمهای مختلف خودتان هستید. میتوانید بازههای زمانی و وظایف شغلی را وارد کرده و بار کاری تیم را مورد نظارت و مدیریت قرار دهید. تا زمانی که داخل این ابزار حضور دارید همه چیز از فرمتهای کاری خودتان تا شرایط کاری اعضای تیم، برایتان قابل رویت است.
برخی از ویژگیهای فوق العاده اینستاگانت به شرح زیر هستند:
- مشاهده بار کاری و Gantt
- واگذاری وظایف و خرده وظایفها
- گزینههایی برای اشتراک گذاری عمومی اطلاعات
- تعیین بازههای زمانی
- انجام همزمان چند پروژه و در اختیار داشتن چند فضای کاری
- وابستگیها و مراحل کاری
- مسیر حیاتی
- گزینههای مرتبط با همکاری تیمی: اطلاع رسانی و تخصیص وظایف کاری
- ارزیابی هزینه واقعی و مورد انتظار
- گزینههای انتخاب رنگ برای نمودارهای پیشرفت کار
- تعیین ریسک و اولویت
- تعیین خطوط پایه
- قابلیت تبدیل اطلاعات به فرمتهای مختلف از جمله اکسل، تصویری و پی دی اف
۲-تیم گانت (TeamGantt)
با این نرم افزار، روالهای کاری را مشخص نموده و به شیوه قابل درک برای همکاران ارائه میدهید. امکان مدیریت و نظارت بر روی پروژهها با این ابزار فراهم است. پروژه های مختلف، مراحل و وظایف را مشخص نموده و روی iOS، اندروید، گوگل کروم و وب قابل استفاده است. پس شما در هر جا و با هر دستگاهی به این نرم افزار مدیریت پروژه دسترسی دارید. با این ابزار قادر به مشاهده جریان پروژه هستید.
میتوانید اولویت بالا، اندک و متوسط را به وظایف کاری اختصاص دهید؛ نحوه فعالیت تیمی، تاریخ تحول و هر زمان بندی دیگری را لحاظ کنید. میتوانید از سبک زمان بندی گانت برای نظارت بر هر کاری استفاده کنید. همه این موارد به طور رایگان در طول ۳۰ روز در اختیارتان قرار دارد. سپس باید هزینه را طبق تعداد افراد حاضر در تیم پرداخت کنید.
برخی از ویژگیهای تیم گانت عبارت است از:
- قابلیت کشیدن و رها کردن فایلها
- اجازه ورود میهمان
- تعیین خطوط پایه
- نمایش چند پروژه در یک نمودار گانت
-
وظایف و خرده وظایف
۳-آسانا (Asana)
اگر میخواهید تمامی کارهای اجرایی یک فرد را تحت نظارت قرار دهید، آسانا مناسب است. با این برنامه میتوانید فهرست وظایف کاری را تهیه کنید و بعد طبق نظر خودتان آنها را پیش برده یا تغییر دهید. دارای امکان برنامه ریزی بصری برای پروژه هستید تا تمامی کارهای مورد انتظار را مشاهده نمایید. میتوانید پیشرفت کار و رمانهای تحویل را مشخص کنید. همچنین در این ابزار ساده از به روز بودن برنامه و برنامه ریزی مجدد اطمینان پیدا میکنید.
این برنامه به خوبی با چند ابزار دیگر هماهنگ میشود. میتوانید آن را با Slack، OutPlanr،Google Calendar، Dropbox لینک کنید. همه این موارد، فعالیت یکپارچه را ساده کرده و تمامی اطلاعات را در یک برنامه قرار میدهید. بعلاوه، میتوانید برنامههای زمانبندی با هزینههای مختلف را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید. این ابزار دارای نسخههای رایگان تا شرکتی است.
برخی از ویژگیهای آسانا به شرح زیر است:
- مدیریت اسناد
- مدیریت پروژه
- بررسی زمانبندی و هزینهها
- CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)
- ابزارهای همکاری
- مدیریت مجموعه پروژهها
- مدیریت منابع
-
یکپارچگی با اینستاگانت
۴-کلیک آپ (Click UP)
اگر به دنبال مدیریت کارآمد وظایف کاری از جمله وظایف مهم، پروژههای کامل، وظایف کوچک و یادداشتها هستید؛ این برنامه را امتحان کنید. با این برنامه میتوان همه چیز را سفارشی کرد؛ پس سیستمی کارآمد برای شما فراهم میشود. امکان برنامه ریزی خودکار با توجه به زمانهای برآورد شده وجود دارد. همچنین امکان دستیابی افراد مشخص به این سیستم را تعیین میکنید. در این حالت هنگامی که اعضای تیم را وارد این سیستم میکنید آنها به طور خودکار به همه چیز دسترسی ندارند.
اهداف را در این برنامه مشخص کرده و شرایط نمایش دادهها را به دلخواه تغییر میدهید تا به بهترین نمایش ممکن برسید. همچنین شرایط پروژهها و غیره را بررسی میکنید. این برنامه ارزان است چون به تعدد افراد حاضر در تیم، هزینه پرداخت میکنید. (ماهیانه به ازای هر نفر ۴/۹۹ دلار)
ویژگیهای کلیک آپ عبارت است از:
- میز کار
- امکان ثبت یادداشت
- ارسال نظرات
- حالت نمایش تاریک
- یکپارچه سازیها
- قابلیت نمایش چندگانه
۵-ورایک (Wrike)
با این نرم افزار امکان برقراری تعامل با اعضای تیم، فراهم است. همچنین دارای ابزارهای مدیریت اسناد و ویژگیهای ارتباطی مختلف است. میتوان نیازها را اولویت بندی کرد و از بهره وری کاری بیشتر کارکنان در فعالیتهای کاری مهمتر اطمینان پیدا کرد. اگر قبلاً از Outlook، iCalendar یا google استفاده کردهاید؛ با این ابزار میتوانید هماهنگی وظایف اجرایی یا مراحل کاری را حفظ کنید. در این سیستم هم امکان استفاده از نمودارهای گانت وجود دارد تا به بازههای زمانی مدنظر برسید. به راحتی از تغییرات و رویدادهای درون پروژهها مطلع شده و میتوانید اطلاعات را برای مشتریان ارسال کنید. قیمت گذاری نرم افزار هم بر حسب تعداد کاربران ثبت شده در طول یک سال است.
ویژگیهای ورایک عبارت است از:
- مسیر بحرانی
- همکاری تیمی
- سلسله مراتب فایل بندی
۶-اسمارت شیت(SmartSheet)
اگر میخواهید که اعضای تیم در مورد همه چیز با هم هم فکری کنند؛ این ابزار مناسب است. گزینههای اتچمنت برای انتقال فایلها از گوگل درایو، وان درایو، دراپ باکس و بسیاری از منابع محبوب دیگر هم وجود دارد. میفهمید که چه کسی سرش شلوغ است و چه کسی در تیم آنلاین نیست تا در زمان مناسب با آنها تماس بگیرید. برای این کار باید نگاهی به داشبورد نرم افزار بیاندازید.
زمانی که با این برنامه کار میکنید؛ میتوانید مجورهای مختلفی را صادر کرده و از به روز رسانی مناسب امور مطمئن شوید. این برنامه، به روزرسانی های خودکار را ارسال میکند تا همه در صفحهای مشابه حضور پیدا کنند. امکاناتی مثل نظارت زمانی، گزارش دهی، مدیریت منابع و برنامه ریزی هم در این نرم افزار وجود دارد. این نرم افزار مدیریت پروژه به طور کلی مبتنی بر کلود است؛ پس از هر جایی میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. بعلاوه برخی از برنامهها ۱۴ تا ۲۵ دلار در هر ماه، هزینه دارند.
ویژگیهای اسمارت شیت عبارت است از:
- چیدمان صفحه گسترده
- وظایف از پیش تعریف شده
- روال کاری خودکار
۷-ترلو (Trello)
سیستم پایه و ساده برای نظارت بر تمامی وظایف کاری در اختیارتان قرار میگیرد. میتوانید بردهای مختلفی را به کارهای مختلف، پروژهها یا هر مقوله متفاوت دیگری اختصاص دهید. این سیستم یک ابزار مدیریت Kanban است که از جمله روشهای بسیار محبوب محسوب میشود. میتوانید به بردهای مختلف رجوع کرده و هر وظیفه جدیدی را درون آنها تعریف کنید.
میتوانید کارتها را بکشید و رها کنید، تگهای مختلف ، رشتههای مختلف و اولویتهای مختلف را در کنار قابلیتهای دیگر، اضافه کنید. رابط کاری این نرم افزار بسیار کاربرپسند است و میتوانید ویژگیهای متفاوت و مدنظرتان را به آن اضافه کنید. میتوانید حالتهای مختلف از رایگان برای افراد و گروههای کوچک تا نسخه شرکتی برای هر یک از اعضای تیم را تهیه کنید.
ویژگیهای تریلو به شرح زیر هستند:
- نمایش Kanban
- قابلیت کشیدن و رها کردن
- مشاهده مفصل و سریع کارتهای جلویی و عقبی
- وظایف و خرده وظایفها
- ویرایش بر خط
- هشدارها و نوتیفیکیشن های مربوط به موعد تحویل پروژه
۸-ماندی (Monday)
این نرم افزار تمامی امور را ساده کرده و هم نام یکی از روزهای هفته است. ویژگیهای زیادی از جمله پیگیری موضوعات لینکداین و توئیتر و حتی ارسال نظر روی وظایف کاری مختلف را دارد. همچنین دسترسی افراد مشخص به پروژههای خاصی را ممکن میکنید. اگر قبلاً از سیستم دیگری استفاده میکردید؛ میتوانید این سیستم را با حساب کاربری گوگل درایو، دراپ باکس و زاپیر (Zapier) هماهنگ کنید.
داشتن چهارچوب منبع باز (Open-Source) یکی از بهترین بخشهای این ابزار است. با آن میتوانید یکپارچه سازیها و سایر ویژگیهای مدنظرتان را اعمال کنید. میتوانید به گزارشهای مفصل دسترسی پیدا کرده و سایر افراد مدنظر از جمله نمایندگیها یا فریلنسرها را به آن اضافه کنید. امکان استفاده از ساختارهای قیمت گذاری مختلف بر حسب اندازه تیمهای کاری وجود دارد.
ویژگیهای ماندی عبارت هستند از:
- ابزار همکاری برای چند کارمند
- نمایش بصری پیشرفت کاری
- ارتباط آسان: تگ کردن افراد
- ارسال نوتیفیکیشن از طریق ایمیل
- برد اجرایی با قابلیت نمایش در اندازه کامل صفحه
- یکپارچه سازی ها با دراپ باکس، گوگل درایو، پایپ درایو (Pipedrive)
۹-پروف هاب ( Proof Hub)
این نرم افزار مدیریت پروژه بسیار کاربرپسند است. حداقل نمودار یادگیری به این ابزار اختصاص یافته است پس کاربری آن بسیار آسان است. میتوانید پروژه ها، تیمهای مسئول هر پروژه و سایر امور را سازماندهی کنید. هر چیزی از رنگ صفحه تا نام و لوگوهای مورد استفاده کسب و کارتان قابل تغییر هستند. حتی گزینههایی به شش زبان زنده دنیا تعبیه شدهاند؛ پس میتوانید تیمها و کارهای بین المللی را هم با این ابزار، مدیریت کنید.
هنگامی که هر کدام از اعضا را مشخص کردید، میتوانید نقشها و سطح دسترسی هر کدام از اعضا را معین کنید. بعلاوه به گزینههای موبایلی سازگار با دستگاههای iOS و اندروید دسترسی دارید. مهمتر از همه اینکه میتوانید دو نسخه با قیمت متغییر ۵۵ تا ۹۹ دلار در ماه را انتخاب کنید.
ویژگیهای پروف هاب عبارت هستند از:
- همکاری
- به اشتراک گذاری فایل
- نمودارهای گانت
- مدیریت ایده
- ترسیم نقشه راه محصول
- امکان چت کردن
۱۰-تیم ورک (Teamwork)
با این ابزار به ترسیم روالهای کاری پرداخته که درک آن برای اعضای تیم ساده بوده و به راحتی قابل نظارت و اجرا است. میتوانید پروژهها، مراحل و وظایف مختلفی را تعریف کرده و روی هر دستگاهی از این نرم افزار استفاده کنید. این سیستم روی iOS، اندروید، گوگل کروم و وب کارآمد است. یعنی هر کدام از کاربران و اعضای تیم فارغ از موقعیت مکانی و نوع دستگاهشان به این برنامه دسترسی دارند. میتوانید روندکاری اعضای تیم را مورد مشاهده قرار دهید.
میتوانید اولویت بالا، اندک یا متوسط را به امور اجرایی اختصاص داده و زمان آغاز و پایان هر کاری را مشخص کنید. همچنین میتوانید از زمانبندیهای سبک گانت هم برای نظارت بر امور استفاده کنید. همه این امور را میتوان به طور آزمایشی و رایگان به مدت ۳۰ روز امتحان کرد. سپس پرداخت برحسب تعداد افراد حاضر در تیم صورت میگیرد.
ویژگیهای تیم ورک عبارت است از:
- بار کاری
- چیدمانهای مختلف
- همکاری
- مشاهده بردهای کاری
- نظارت بر حسب زمانبندی
- تعیین مراحل کاری
۱۰ مهارت مدیریت پروژه:
آنچه در ادامه می آید خلاصه ای از ۱۰ مهارت مدیریتی است که هر مدیر پروژه موفقی برای اینکه مهارت و تخصص خود را نشان دهد، باید داشته باشد. این حوزه ها بر اساس استانداردهای بین المللی مدیریت پروژه شناسایی شده اند. آنها را یاد بگیرد تا متخصص و کارا باشید.
بازارکار مدیریت پروژه:
مدیر پروژه می تواند در اکثر پروژه های بخش صنایع و عمران استخدام شود. موارد همچون ساختوساز ساختمان، راه و غیره، فناوری اطلاعات پزشکی بازاریابی تولید کارخانجات و غیره هستند که به عنوان بازار کار مدیریت پروژه شناخته میشوند. بخش دولتی و بخش خصوصی همواره برای پیشبرد پروژه های خود به مدیران پروژههایشان نیاز دارند. یک مدیر پروژه میتواند در یک شرکت دولتی استخدام شود و یا به صورت استخدامی و قرارداد کار کند.
انواع مشاغل مناسب برای مدیران پروژه:
۱-هماهنگ کننده پروژه
همه اطلاعات امکانات افراد حاضر در پروژه زیر دست این نوع از مدیران است و این افراد باید به نحو صحیح با جلسات و … هماهنگی و نظارت یک پروژه را به عهده بگیرند. در واقع منظور از هماهنگ کننده پروژه همان مدیر پروژه است. مدیر پروژه علاوه بر مسئول بودن در انجام یک پروژه سایر وظایف جانبی را هم بر عهده دارد.
۲-مسئول زمانبندی پروژه
البته شاید نتوان به عنوان یک شغل جدا از آن یاد کرد اما در بسیاری از موراد افرادی خاص را به زمان بندی و ارزیابی مشغول میکنند. یک پروژه اگر در زمان مناسب خود انجام نگیرد همواره دارای امکان شکست است شکست نخورد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. البته در برخی مواقع هم مشکلاتی برای پروژه پیش می آید که زمان بندی آن دچار اختلال می شود. مسئولیت تمام این اتفاقات مسئول زمانبندی یک پروژه است که زیرمجموعه مدیران پروژه تعریف می شود. او باید بتواند زمان بندی شیشه ای بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طراحی کند و اگر هم مشکلی برای این زمان ماند پیش آمد آن را رفع کند. البته بیشتر این کارها به نوعی فن هستند. همچنین مسئولیت نرم افزاری یک پروژه هم دست مسئول زمانبندی است.
۳-دستیار مدیر پروژه
مدیران پروژه همواره نمی توانند همه کارها را مدیریت کنند و امکان حضور دائمی آنها بر سر پروژه قاعدتا وجود ندارد. به یک معیار و کمک برای خود نیاز دارند که وقتی مدیر پروژه حضور ندارد که بتواند جایگزین او شود و پروژه را به پیش ببرد. البته این دستیاری فقط در زمان های نبود مدیر پروژه نیست بلکه کارهای مختلفی هم زیر نظر مدیر پروژه به دستیار مدیر پروژه داده می شود.
۴-مدیر پروژه
وظیفه اصلی او به نتیجه رساندن پروژه است و صفر تا صد یک پروژه توسط او هماهنگ و اجرا میشود. هر پروژه ای قطعا یک مدیر پروژه دارد گاها مدیر پروژه به جای تمامی مشاغلی که گفتیم و در ادامه خواهیم گفت انجام وظیفه میکند.
۵-مدیر پروژه ارشد
این فرد چند پروژه را به صورت همزمان به پیش میبرد و زمانی که چند پروژه همزمان در حال اجراء است مسئولیت هماهنگی بین این پروژهها را دارد. مدیران ارشد پروژه گاها به دنبال دستیابی به یک هدف بزرگ هستند که برای رسیدن به آن ابتدا یک پروژه را به افراد مختلف به صورت جداگانه میسپارند و سپس اقدام به مدیریت آن میکنند.
۶-مدیر کنترل پروژه
در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به این کار مشغول میشوند بر خلاف آن چه در عنوان پیداست این کار بسیار فراتر از مدیریت است و بیشتر کاری تخصصی در جهت بهبود فرآیند پیشرفت پروژه به حساب میآید. نمیتوان یک پروژه را بعد از اتمام آن مورد بررسی و ارزیابی قرار داد بلکه در هر مرحله پروژه باید مورد آزمایش قرار بگیرید. از آن جا که احتمال ناکارآمدی پروژهها در پایان کار بسیار زیاد است از مدیر کنترل پروژه استفاده میشود تا تضمینی برای کیفیت کار و همچنین صحیح بودن مراحل انجام پروژه باشد.
برگزاری دوره های برون سازمانی :
سازمان ها می توانند دوره های آموزشی نرم افزار و مدیریت پروژه را در شرکت خود برگزار نمایند.این امر در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی دارد. لذا در صورت نیاز به برگزاری دوره های تخصصی حوزه نرم افزار و مدیریت پروژه در سازمان شما ، فرم ذیل را تکمیل نمایید.
برای دسترسی به فرم درخواست دوره کلیک کنید
این دپارتمان در بخش های زیر فعالیت داشته و امکان ارائه خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره دارد :
کلیه سازمان ها و درخواست کنندگان عزیز می توانند جهت اجرای پروژه های نرم افزار و مدیریت پروژه ، با استفاده از تیم تخصصی شرکت تکتا افق برگزیده پارس این راه را هموار و تسریع نموده و از خدمات ما جهت پیشبرد اهداف با بهره وری و اثربخشی بیشتر استفاده نمایند .
دوره های آموزشی :♦ نرم افزار کنترل پروژه MSP♦ نرم افزار COMFAR♦نرم افزار SPSS♦ نرم افزار MATLAB♦ نرم افزار Primavera♦ استاندارد PMBOK و CFA♦ تربیت کارشناس کنترل پروژه♦ تربیت کارشناس مدیریت پروژه و B. P♦ امکان سنجی اقتصادی پروژه ها♦ ارزیابی مالی و اقتصادی سرمایه گذاری♦ ارزیابی فنی مالی اقتصادی (Feasibility study ) طرح ها♦ تهیه و تدوین مدل های مالی با استفاده از نرم افزار کامفار و اکسل♦ امکان سنجی مالی و اقتصادی پروژه ها با نرم افزارهای COMFAR♦ ارزیابی و تحلیل کمی ریسک با استفاده از نرم افزار Decision Tools♦ دوره تامین منابع مالی پروژه♦ طراحی و پیاده سازی دفتر مدیریت پروژه♦ مدیریت هزینه پروژه با رویکرد مدیریت ارزش کسب شده EVM♦ گزارشات تحلیلی در اکسل♦ تحلیل بودجه در اکسل♦ اکسل کاربردی پیشرفته♦ نحلیل فروش در اکسل♦ تحلیل و داشبورد مدیریتی در اکسل♦ تولید محتوای تجاری در شبکه های اجتماعی♦ مدیریت منابع انسانی پروژه♦ مدیریت پروژه های چابک♦ تحلیل کسب و کار♦ تدوین و تشریح لایحه تاخیرات در پروژهها♦ مدیریت ادعا در پروژه♦ مدیریت قراردادها در پروژه♦ مدل بلوغ پروژه
|
|