شرکت تکتا افق برگزیده پارس

بیولوژی و میکروبیولوژی

میکرو بیولوژی گرایشی از علم زیست شناسی است که وظیفه بررسی و مطالعه میکروارگانیسم ها را بر عهده دارد ، در این علم ارتباط میکروارگانیسم ها با خودشان و همچنین با موجودات دیگر مانند انسان ، حیوانات و گیاهان مورد بررسی قرار می گیرد.

میکروبیولوژی ، که در تشخیص بیماری ها نقش بسیاری دارد.در واقع این رشته با هدف شناسایی جانداران میکروسکوپی و مسائل مختلف مربوط به زندگی آن ها ایجاد شده و اساس‌ بسیاری‌ از علوم‌ از جمله بیوتکنولوژی‌ ، بیوشیمی‌ ، ژنتیک‌ و پزشکی‌ می باشد.

دپارتمان میکروبیولوژی شرکت تکتا افق برگزیده پارس در زمینه های علــــوم و فناوری های میکروبی، میکروب شناسی پزشکی، میکروب شناسی کاربردی و زیسـت فناوری میکروبی فعالیت داشــــته و ارتباط مستمری با صنعت(نفت ،گاز،پتروشیمی) و مراکز تولیدی و بهداشتی و درمانی دارد.

 

این شرکت ، با استفاده از اساتید مجرب و مسلط به دانش فنـی و فناوری‌های نوین در تولید فرآورده‌های غذایی و گسترش کاربرد زیست فناوری در بیوتکـنولوژی صنعتـی و صنایع دیگر (نفت ،گاز و پتروشیمی ) فعالیت می نماید.

استفاده از میکروبیولوژی صنعتی، صنایع سازگار با طبیعت را به وجود آورده و به کارگیری میکروب‌ها، عرصه وسیعی را در حذف ضایعات فرآیندهای صنعتی، پیش‌روی ما گشوده است. با این رویکرد پژوهشگران، میکروب‌ها را برای مهار مشکلات ناشی از فعالیت‌های جاری در صنعت نفت ،گاز پتروشیمی به کار گرفته‌اند.

شرکت تکتا افق برگزیده پارس طی تجربیات و توانمندی های خود در سال های گذشته با پالایشگاه ها و شرکت های نفت ، گاز ، پتروشیمی منطقه ویژه عسلویه و شیراز ارتباط برقرار نموده و دوره های آموزشی عمومی و تخصصی را با استفاده از اساتید مجرب برگزار نموده است و از لحاظ امتیاز و رتبه بندی در مجموعه پالایشگاه های گاز منطقه پارس جنوبی از جایگاه بالایی برخوردار است .

 


مخاطبان دوره بیولوژی و میکروبیولوژی:

» کارشناسان فنی و کنترل کیفیت آزمایشگاه ها

» مدیران تولید کارخانجات صنایع غذایی

» مسئولین فنی کارخانجات صنایع غذایی

» مدیران سازمان هایی که در زنجیره غذا فعالیت دارند.

» کارشناسان صنایع غذایی و میکروبیولوژی

» پتروشیمی ها، پالایشگاه ها ، شرکت های نفت و گاز

» کارشناسان بخش میکروبی شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی، غذایی ، آرایشی و بهداشتی

» دانشجویان رشته های میکروبیولوژی ، زیست شناسی و صنایع غذایی

» دانشجویان رشته های مرتبط

» کلیه افراد علاقمند به سرمایه گذاری و راه اندازی در بخش صنایع غذایی

 

 


گواهینامه های قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی بیولوژی و میکروبیولوژی:

 

نمونه گواهینامه آموزشی

 

۱-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس با مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد و دارای امتیاز بازآموزی 

۲-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ،با مجوز و تاییدیه اداره نظارت بر غذا و دارو و دارای امتیاز بازآموزی(ویژه مسئولین فنی و کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت)

۳-گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی شرکت تکتا افق برگزیده پارس ، مشترک با سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس(جهت دوره های مشترک)(رایگان و با هزینه دوره )

۴-گواهینامه معتبر لاتین شرکت تکتا افق برگزیده پارس و دارای قابلیت استعلام (هزینه : ۵۰۰۰۰ تومان)

۵-گواهینامه معتبر پایان دوره شرکت تکتا افق برگزیده پارس با قابلیت استعلام (با مجوز سازمان های صادر کننده مجوزهای مرکز (رایگان و با هزینه دوره)

۶-ترجمه رسمی گواهینامه در سربرگ وزارت دادگستری و با مهر و تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جهت مهاجرت(هزینه ۵۰۰۰۰۰ تومان)

 

 


نمونه گواهینامه دوره های آموزشی :

 

 

                                       گواهینامه آموزشی

 

 

 

 

 

 

 

                                       

 

 


از باكتري تا نفت:

 

در ارتباط با کاربرد میکروبیولوژی در صنعت نفت می توان دو جنبه را مد نظر قرار داد:

۱- ارتقای کمی: نمونه بارز آن روش (microbial enhanced oil recovery ) یا MEOR است.
۲- ارتقای کیفی: مانند حذف هسته و اتم های گوگرد و نیتروژن

 

آلودگی نفتی یکی از خطرات جدی تهدید کننده محیط زیست و موجودات زنده است. حل این مشکل زیست محیطی از دیرباز مورد توجه پژوهندگان علوم زیستی بوده است. یکی از روش های جدید برای رفع این آلودگی ها استفاده از باکتری های نفت خوار است، که در کشور ما نیز این باکتری ها توسط دکتر غلامحسین ابراهیمی پور جداسازی شده اند. طبق گفته ایشان این باکتری ها قادرند مواد ترکیبات نفتی را تا ۱۰۰% به بیومس میکروبی و گازکربنیک تبدیل کنند. در صورتی که بهترین سویه های جدا شده در آلمان تنها ۸۰% قادرند این کار را انجام دهند.

 

 

یکی از عمده ترین آلاینده های آب دریا کشتی های نفتکش هستند. این کشتی ها معمولا پس از تخلیه محموله نفتی خود، در بنادر مقصد مخزن خود را تا حدی با آب دریا پر می کنند. بارگیری این آب که معمولا آب توازن نامیده می شود، برای حفظ تعادل کشتی در مسیر بازگشت به بنادر مبدا ضروری است. نکته مهم اینجاست که این نفتکش ها پس از رسیدن به بنادر مبدا، قبل از بارگیری دوباره نفت، آب توازن خود را در دریا تخلیه می کنند که همین امر موجب می شود تا مقادیر بسیار زیادی نفت خام نیز وارد آب دریا شود. در حالی که اگر باکتری های نفت خوار، به آب توازن نفتکش ها اضافه شوند، قبل از تخلیه آب توازن نفت موجود در آن به بیومس میکروبی تبدیل شده و به این ترتیب نه تنها دریا را آلوده نمی کند بلکه بیومس میکروبی آن مورد تغذیه آبزیان نیز قرار می گیرد.

 


نقش میکروبیولوژی در تولید مواد غذایی:

امروزه کمتر کسی در جوامع علمی وجود دارد که به اهمیت زیست فناوری و تأثیر آن بر روی زمینه‌های مختلف آگاهی نداشته باشد. دانشی که محور پیشرفت و توسعه در بسیاری از کشورها گردیده است و سبب ایجاد تحولات عظیمی در بخش‌های مختلف ، خصوصا در بخش کشاورزی ، که تأمین‌کننده نیاز غذایی بشر از هزاران سال پیش تاکنون بوده شده است.

صنایع غذایی که آخرین حلقه زنجیره بخش کشاورزی می‌باشد. یکی از مستعدترین زمینه‌های حضور و فعالیت زیست فناوری می‌باشد ، زیرا این صنعت برای برآورده ساختن نیازهای غذایی سالم و باکیفیت برای جمعیت کنونی و آینده نیاز به‌ روش‌های سریع و کاربردی‌ دارد که می‌تواند آن‌ها را در دنیای زیست فناوری بیابد. 

 

مباحث میکروب شناسی غذایی را می توانیم از دو منظر ببینیم:

۱- نقش میکرو ارگانیسم ها در فساد مواد غذایی

۲-نقش میکرو ارگانیسم ها در فرایند تولید مواد غذایی

 

جالب است بدانید که امروزه بیشترین پژوهش های میکروب شناختی غذایی جدید پیرامون نقش مثبت میکروب ها در تولید مواد غذایی است.

جمعیت جهان با سرعتی باور نکردنی در حال افزایش است.بنابراین تأمین نیازهای بشر در آینده یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات در کشورهای در حال توسعه خواهد بود،در این بین محصولات زیست فناوری در کشورهای پیشرفته موجب نابسامانی و رکورد بازار تولید سنتی کشورهای در حال توسعه می‌گردد. اطلاعات جهانی نیز بیانگر این موضوع است که صاحبان صنایع چند ملیتی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی کارخانه‌های سنتی خود را به بهای گزاف به کشورهای جهان سوم فروخته و خود درصدد پایه گذاری کارخانجات جدید و سودآوری در زمینه زیست فناوری هستند.

 

یکی از تاثیرات بارز میکروبیولوژی در تولید مواد غذایی تولید روز افزون محصولات غذایی پروبیوتیک است.

میکروبیوم چیست؟

به مجموعه همه میکروب‌ها (موجودات زنده میکروسکوپی) مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها که در سطح یا داخل بافت‌ها یا مایعات بدن زندگی می‌کنند، میکروبیوم می‌گوییم.

این میکروب‌ها از محیط بدن ما برای زندگی استفاده می‌کنند و در برابر آن، مزایایی برای سلامتی ما دارند.

خوب است بدانیم گاهی اوقات با بر هم خوردن تعادل مواد یا نقص کارکرد در بافت یا مایعات بدن، ممکن است شرایط به گونه‌ای تغییر کند که همین میکروب‌های مفید، بیماری‌زا شوند. ولی این حالت‌ها به‌ندرت پیش می‌آیند.

تعریف پروبیوتیک:

پروبیوتیک، موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند که خوردن آن‌ها، باعث تغییر میکروبیوم دستگاه گوارشی ما در جهت سلامتیِ بیشتر می‌شود. بیشتر اوقات به آن‌ها باکتری‌های مفید روده هم می‌گوییم.

وجود این باکتری‌های خوب، از رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند و باعث گوارش بهتر غذا و کمک به کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.پروبیوتیک به درمان بیماری روده تحریک پذیر(IBS) کمک می کند.در سال های اخیر شاهد تولید انواع محصولات لبنی پروبیتیک هم هستیم.

 

چند نمونه مکمل پروبیوتیک که شرکت های داخلی و خارجی تولید می کنند:
  • مکمل های پروبیوتیک کودکان
  • مکمل های پروبیوتیک خانم های شیرده
  • مکمل های پروبیوتیک بانوان
  • مکمل های پروبیوتیک بیماران IBS
  • مکمل های پروبیوتیک آبزیان
  • مکمل های پروبیوتیک سگ و گربه
  • مکمل های پروبیوتیک طیور
  • مکمل های پروبیوتیک پرندگان خانگی
  • مکمل های پروبیوتیک دامی
  • مکمل های پروبیوتیک اسب

 


بازارکار بیولوژی و میکروبیولوژی: 

حوزه کاری میکروبیولوژیست‌ها در سال های گذشته عمدتاً در محیط تحقیقات آزمایشگاهی بود، اما با دانستن نقش میکروب‌ها در جهان، رفته رفته میکروبیولوژیست‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید مواد غذایی، علوم زیست محیطی ، پزشکی ، کشاورزی ، صنایع نیز فعالیت دارند. آن‌ها در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی، سازمان‌ های دانش بنیان و دولتی کار می‌کنند و در عناوین شغلی مختلفی از کارشناس ایمنی زیستی گرفته تا استاد دانشگاه مشغول به کار هستند. 

 

 

 

 

به دلیل ارتباط بالای میکروبیولوژی با صنایع مختلف و کاربردش، موقعیت های شغلی متنوعی برای میکروبیولوژیست ها وجود دارد.میکروبیولوژیست ها می توانند در سازمان های حوزه بهداشت و درمان، آزمایشگاه های پاتولوژی و میکروب شناسی بیمارستان ها، پژوهشگاه های نفت و گاز، بخش های تحقیقاتی صنایع غذایی و دارویی، کشاورزی، محیط زیست و … استخدام شود. البته آن هایی که تحصیلات عالی داشته باشند، از وضعیت بهتری در این بازار کار بهره مند خواهند بود و انتخاب‌های شغلی آن ها گسترش می‌یابد.

مدرک کارشناسی ارشد می‌تواند شما را به عنوان سرپرست آزمایشگاه یا مربی در دانشگاه واجد شرایط کند. مدرک دکترا میکروبیولوژی تقریباً برای موقعیت‌های شغلی بالاتر در میکروبیولوژی و سایر علوم مرتبط لازم است. با مدرک دکترا در میکروبیولوژی، شما می‌توانید واجد شرایط برای انجام تحقیقات مستقل، یا مسئولیت‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف میکروبیولوژی عمومی و کاربردی را بر عهده بگیرید.

 

 


برگزاری دوره های برون سازمانی :

سازمان ها می توانند دوره های آموزشی بیولوژی و میکروبیولوژی را در شرکت خود برگزار نمایند.این امر در زمان و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی دارد. لذا در صورت نیاز به برگزاری دوره های تخصصی حوزه بیولوژی و میکروبیولوژی در سازمان شما ، فرم ذیل را تکمیل نمایید.

 

برای دسترسی به فرم درخواست دوره کلیک کنید

 

این دپارتمان در بخش های زیر فعالیت داشته و امکان ارائه خدمات تخصصی آموزشی و مشاوره دارد :

کلیه سازمان ها و درخواست کنندگان عزیز می توانند جهت اجرای پروژه های بیولوژی و میکروبیولوژی ، با استفاده از تیم تخصصی شرکت تکتا افق برگزیده پارس این راه را هموار و تسریع نموده و از خدمات ما جهت پیشبرد اهداف با بهره وری و اثربخشی بیشتر استفاده نمایند .

برای دسترسی به فرم مشاوره کلیک کنید

دوره های آموزشی :
♦ ردیابی GMO ها براساس استاندارد ملی 
♦ کنترل کیفی استارترلبنی و پروبیوتیک
♦ کنترل کیفی محیط کشت و مواد مصرفی در آزمون های میکروبیولوژی
♦ کنترل کیفی استارتر لبنی و پروبیوتیک در خوراک دام 
ژنتیک و بیوتکنولوژی میکروبی
بیماری های باکتریایی انسان
زیست شناسی ، تکنولوژی اکستریموفی
تاکسونومی و فیلوژنی باکتری و آرکی
 ویروس های نوترکیب
میکروRNA
راهکارهای جدید درمانی برای مقابله با باکتری مقاوم به دارو
 ترکیبات زیست فعال و زیست فناوری دارویی
میکروبیولوژی محیطی
اپیدمیولوژی بیماری مستقل از آب و فاضلاب
اپیدمیولوژی بیماری مرتبط با آب
میکروبیولوژی آب و فاضلاب
شناسایی و تعیین مقدار عامل میکروبی و بیولوژیک آب و فاضلاب
فرآیند تصفیه ی آب و فاضلاب
استانداردهای کیفی آب و فاضلاب
کنترل کیفی استارترلبنی و پروبیوتیک‌
کنترل کیفی محیط کشت و مواد مورد مصرف در آزمون های میکروبیولوژی
کنترل کیفی استارتر لبنی و پروبیوتیک در خوراک دام
آزمون میکروبیولوژی آب آشامیدنی
آزمون میکروبیولوژی شیر و فرآورده لبنی
آزمون میکروبیولوژی کمپوت و کنسرو
آزمون میکروبیولوژی چیپس
آزمون میکروبیولوژی فرآورده سلولزی
آزمون میکروبیولوژی ماکارونی
آزمون میکروبیولوژی خوراک دام
آزمون میکروبیولوژی سوسیس و کالباس
آزمون میکروبیولوژی وسایل پزشکی سترون
آزمون میکروبیولوژی فرآورده آرایشی و بهداشتی
آزمون‌ کنترل کیفیت محیط‌های کشت براساس استاندارد ۸۶۶۳
جداسازی و شناسایی باکتری‏های تجزیه کننده پسماند نفت از مخزن
♦ تشخیص مولکولی میکروارگانیسم ها
پایش آلودگی های میکروبی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
حفاظت فنی صنایع نفتی و محافظت از خوردگی میکروبی
 بررسی تولید و فروش مواد ضد باکتری مصرفی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
پایش آلودگی های میکروبی کلیه محصولات غذایی مطابق استاندارد ملی
پیاده سازی الزامات IEC/ISO ۱۷۰۲۵ و اخذ تأییدیه از سازمان استاندارد
آکرودیته سازمان غذا و دارو برای آزمون های کنترل کیفیت محصولات غذایی
آزمایشگاه میکروبیولوژی نفت
آزمایشگاه بیوتکنولوژی صنعتی
آزمایشگاه Banch Scale بیوتکنولوژی صنعتی
واحد استخراج و خالص سازی عصاره های گیاهی
نسخه حرفه ای نرم افزارهای مهندسی بیوتکنولوژی
تشخیص آلودگی های میکروبی در آب مصرفی و برش های نفتی
ارزیابی کارایی بایوسایدهای مصرفی در صنایع مختلف
شناسایی و نگهداری ایمن میکروارگانیسم ها در بانک ذخایر زیستی
دانش فنی و تولید کیت تشخیص و شمارش باکتری های احیاکننده سولفات (SRB)
دانش فنی و تولید کیت تشخیص و شمارش باکتری های احیاکننده آهن (IRB)
♦دانش فنی و تولید کیت تشخیص و شمارش باکتری های تولید کننده اسید (APB)
♦دانش فنی و تولید کیت تشخیص و شمارش باکتری های هتروتروف (HB)
دانش فنی، طراحی و ساخت واحد نیمه صنعتی تولید مواد موثره گیاهی
تولید انواع رنگدانه طبیعی مصرفی در صنایع

 

سلام، پشتیبان برگزیده پارس هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ